کد خبر 213059
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

تحریم ۲ گروه شبه نظامی وابسته به ترکیه در سوریه توسط آمریکا

تحریم ۲ گروه شبه نظامی وابسته به ترکیه در سوریه توسط آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه دو گروه شبه نظامی مرتبط با ترکیه و مستقر در سوریه و سه تن از فرماندهان آنها در ارتباط با نقض حقوق بشر اعمال کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تیپ سلیمان شاه و محمد حسین الجاسم (ابو عمشه)، فرمانده این تیپ، ولید حسین الجاسم، برادر کوچکتر وی و نیز لشکر حمزه و سیف پولاد ابوبکر، فرمانده آن و نیز شرکت (السفیر اوتو) که در زمینه تجارت اتومبیل فعالیت دارد و ابوعمشه مالک آن است، به علت تجاوزات آشکار علیه ساکنان منطقه عفرین در شمال سوریه مشمول این تحریم‌ها شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: این گروه‌های مسلح موسوم به «ارتش ملی سوریه» رنج ناشی از سال‌ها جنگ داخلی در شمال سوریه را تشدید کرده و با نقض فاحش حقوق بشر علیه جمعیت‌های آسیب پذیر، ایجاد بهبود در منطقه را با مانع روبرو کرده‌اند.

به نقل از میدل ایست نیوز، در این بیانیه آمده است: تیپ سلیمان شاه متهم است که ساکنان عفرین را در معرض آدم ربایی و اخاذی قرار داده است.

خزانه داری آمریکا توضیح داد: این تیپ، کردهای عفرین را هدف قرار داده و بسیاری از آنها تا زمانی که مجبور به ترک خانه‌های خود یا پرداخت باج هنگفت برای بازگرداندن اموال یا اعضای خانواده خود می‌شوند، مورد آزار و اذیت، آدم ربایی و سایر جرائم قرار می‌گیرند.

لشکر حمزه نیز که یک گروه مسلح و فعال در شمال سوریه است، به دست داشتن در آدم ربایی، سرقت اموال و شکنجه متهم است.

خزانه داری آمریکا ادامه داد: این لشکر مراکز بازداشتی را اداره می‌کند که افرادی برای مدت طولانی در آن هستند و در طول دوران حبس خود، اغلب مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند.

طبق بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، هر گونه دارایی متعلق به افراد تحریم شده در آمریکا مسدود می‌شود و معاملات با آنها در این کشور ممنوع خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha