کد خبر 212464
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

دستور کابینه نتانیاهو به دیپلمات‌ها برای تبلیغ طرح «تغییرات قضایی»

دستور کابینه نتانیاهو به دیپلمات‌ها برای تبلیغ طرح «تغییرات قضایی»

یک دیپلمات سابق صهیونیستی اعلام کرد، کابینه نتانیاهو تلاش می‌کند کودتا علیه «دموکراسی» را با دستور دادن به دیپلمات‌های خارج از اراضی اشغالی برای توضیح اهمیت اصلاحات بحث‌برانگیز قضایی سفید کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ نداف تامِر، دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که توسط روزنامه «اورشلیم پست» منتشر شد، گفت، وزارت خارجه رژیم دستورالعمل‌هایی را برای همه دیپلمات‌های خارج از اراضی اشغالی در مورد چگونگی توضیح اصلاحات قضایی صادر کرده است؛ اصلاحاتی که کابینه آن را تصویب کرد و منجر به بروز یک جنجال شدید شد.

در این دستورالعمل آمده است که کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال اصلاحات با هدف تقویت بازوی قانونگذاری است که در سال‌های گذشته به دلیل عدم تعادل بین قوای سه گانه تضعیف شده است.

در ادامه این دستورالعمل ادعا شده است، رژیم صهیونیستی باید «کاملا دموکراتیک» باقی بماند، همچنان حقوق همه افراد را حفظ خواهد کرد و هرگز طبق قوانین یهود عمل نمی‌کند و دادگاه‌ها نیز به جای برتری یکی بر دیگری، مستقل خواهند ماند.

تامر گفت، این دستورالعمل‌ پیامی انحرافی و دروغین است و دیپلمات‌های صهیونیستی را موظف می‌کند آنچه را اساساً کودتای رژیم با حمایت کابینه افراطی است و رژیم صهیونیستی را به مرز دیکتاتوری می‌کشاند، سفید کند.

وی که مدیر اجرایی J Street Israel، عضو هیئت مدیره اندیشکده Mitvim، مشاور امور بین‌الملل در مرکز صلح و نوآوری Peres و عضو کمیته راهبری ابتکار ژنو است، گفت، وزارت امور خارجه از دیپلمات‌ها می‌خواهد که رژیم صهیونیستی را به عنوان «یک دموکراسی قوی» معرفی کنند و در عین حال اصول و توازن سیستم دموکراتیک را از بین می‌برد و استقلال قوه قضائیه را تضعیف می‌کند.

تامر افزود، این وظیفه همه دیپلمات‌هاست که از خود بپرسند آیا واقعاً می‌خواهند این کودتا را اقدامی با هدف تقویت دموکراسی توصیف کنند، آنها باید از دفاع از سیاستی که خود، خانواده‌ و دولت‌شان را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند.

این دیپلمات صهیونیستی که مشاور شیمون پرز، رئیس فقید رژیم صهیونیستی هم بود، در پایان گفت، نقشی که این دیپلمات‌ها ایفا می‌کنند تنها ارسال پیام‌های کابینه به جهان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha