کد خبر 212184
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

تیم منتخب هفته نخست لیگ برتر

تیم منتخب هفته نخست لیگ برتر

هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ هفته نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با انجام ۸ بازی در دو روز برگزار شد و به پایان رسید و تیم‌های لیگ برتر بعد از انجام نخستین بازی خود موقعیتشان را در جدول رده بندی لیگ در پایان هفته اول رقم زدند. 

به این بهانه تیمی منتخب از بهترین بازیکنان این هفته که توانستند نمایش خوبی در ترکیب تیم‌شان داشته باشند تشکیل دادیم:

دروازه‌بان: محمدرضا اخباری (گل‌گهر)

گلر تیم فوتبال گل گهر در نخستین بازی در ترکیب تیمش خوش درخشید و توانست یک کلین شیت با ارزش مقابل تیم قدرتمند فولاد خوزستان به ثبت برساند. او چندین بار با تلاش‌های خود موقعیت‌های خوبی از این تیم گرفت. 

مدافع راست: صالح حردانی (استقلال)

مدافع راست استقلال در جریان دیدار مقابل صنعت نفت روز خوبی را سپری کرد و علاوه بر اینکه در فاز دفاعی کم اشتباه بود، توانست روی یک نفوذ به موقع برای تیمش گلزنی کند تا مزد بازی خوبش را به این شکل بگیرد. 

مدافع میانی: مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)

مدافع وسط با تجربه پرسپولیس روز خوبی مقابل آلومینیوم داشت و کم اشتباه ظاهر شد و توانست با تکیه بر تجربه بالای خودش به ثبت یک کلین شیت برای تیمش کمک کند. با توجه به رقابت امسال در خط دفاعی پرسپولیس، پورعلی‌گنجی نشان داد تمایلی برای نیمکت نشینی ندارد. 

مدافع میانی: محمد دانشگر (سپاهان)

​​​​​​مدافع سپاهان هم روز خوبی را مقابل تراکتور تجربه کرد و علاوه بر اینکه در فاز دفاعی کم اشتباه ظاهر شد و اجازه خلق موقعیت چندانی به این تیم نداد، یک پاس گل هم برای تیمش داد تا به اندازه خودش در برتری پرگل مقابل تراکتور نقش آفرینی کرده باشد. 

مدافع چپ: ابوالفضل جلالی (استقلال)

​​​​جلالی روز خوبی در بازگشت به ترکیب استقلال تجربه کرد که حاصلش یک عملکرد خوب در ترکیب آبی‌پوشان و همچنین ارسال یک پاس گل برای هم تیمی هایش بود. او امسال عزم جدی برای فیکس ماندن در این تیم و البته بازگشت به تیم ملی دارد. 

هافبک دفاعی: احمد زنده روح (گل گهر)

کاپیتان تیم فوتبال گل گهر در بازگشت به این تیم همچنان خوب و موثز ظاهر می‌شود و در نقش یک هافبک بازیساز از میانه میدان به خوبی در هفته نخست برای تیمش به میدان رفت و عملکرد قابل قبولی هم از خودش به نمایش گذاشت. او یکی از سه گل تیمش را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. 

هافبک هجومی: رضا شکاری (سپاهان)

​​​شکاری در شروع کارش در ترکیب سپاهان نشان داد امسال حسابی آماده است و عزمش را برای درخشش در لیگ برتر جزم کرده و با یک گل و یک پاس گل در نخستین بازی برای طلایی پوشان هم خودش را به عنوان یک خرید خوب برای این تیم به اثبات رساند و می‌تواند لقب بهترین بازیکن هفته نخست لیگ برتر را به خودش اختصاص دهد. 

هافبک هجومی: محمدجواد محمدی (ذوب‌آهن)

محمدی در دیدار مقابل ملوان، ستاره بی چون و چرای تیمش لقب گرفت و عامل کسب ۳ امتیاز تیمش در این بازی بود. بازیکنی پرتلاش و دونده که خیلی وقت است در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد و از خریدهای خوب امسال محمد ربیعی برای ذوبی‌ها محسوب می‌شود و ربیعی امید زیادی به درخشش او در ترکیب گاندوها دارد. 

هافبک هجومی: رضا اسدی (سپاهان)

او هم شروع درخشانی مثل شکاری در ترکیب تیمش مقابل تراکتور داشت و برابر تیم سابقش خوش درخشید و گره بازی با گل نخستی که وی وارد دروازه سرخپوشان تبریزی کرد به نوعی برای این تیم باز شد. اسدی در پست هافبک برای سپاهان به میدان می‌رود ولی اجازه نفوذ و کمک به خط حمله را دارد و روی یک فرصت طلبی توانست دروازه حریف سرسخت هفته نخست تیمش را برای اولین بار باز کند. 

مهاجم: ارسلان مطهری (استقلال)

در شرایطی که استقلال با کمبود مرفط بازیکن در خط حمله روبروست، مطهری را روز خوبی که مقابل صنعت نفت داشت و عملکرد خوبش در هفته نخست برای آبی‌پوشان توانست خیال جواد نکونام را حداقل بابت میزان آمادگی خودش راحت کند. یک گل و یک پاس گل او را بهترین بازیکن استقلال در بازی با صنعت نفت آبادان قرار دارد و از طرفی در جمع برترین های هفته نخست لیگ برتر هم جای گرفت. 

مهاجم: شهریار مغانلو (سپاهان)

یکی دیگر از ستاره‌های سپاهان تر جریان برتری پرگل و مهم این تیم در هفته نخست مقابل تراکتور، شهریار مغانلو است. مغانلو در جریان بازی با تراکتور بارها توانست خط دفاعی این تیم را آزار دهد و به جز یک گلی که در بازی به ثمر رساند فرصت این را داشت که گل‌های دیگری هم به ثمر برساند و اختلاف را در نخستین بازی فصل افزایش دهد ولی به هر جهت عملکرد خوب وی باعث شد در جمع برترین های هفته نخست لیگ برتر قرار بگیرد. 

تیم منتخب هفته نخست لیگ برتر به شرح زیر است:

​​​محمدرضا اخباری، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، احمد زنده‌روح، رضا شکاری، محمد جواد محمدی، رضا اسدی، شهریار مغانلو و امیرارسلان مطهری 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha