کد خبر 212140
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

علوی در افتتاحیه هفته تشکل های مردمی:

می‌خواهیم فاصله بین تشکل‌های مردمی و برنامه‌ریزان و مجریان حذف شود

می‌خواهیم فاصله بین تشکل‌های مردمی و برنامه‌ریزان و مجریان حذف شود

رئیس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد و سمن‌های شهر تهران گفت: بنا داریم فاصله بین سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و مجریان با مردم و تشکل‌های مردمی و NGO ها را کم و حتی حذف کنیم تا در برنامه ریزی و اجرا از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و سمن ها بیشتر استفاده شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و  رئیس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد و سمن‌های شهر تهران در مراسم افتتاحیه هفته تشکل های مردمی گفت: ما هر ساله روز ملی تشکل‌ها را در ۲۲ مردادماه برگزار می کنیم اما امسال تصمیم بر این شد که یک هفته را به این روز اختصاص دهیم. 
وی خاطرنشان کرد: امروز اداره شهر بدون نوآوری، خلاقیت و استفاده از تجربه های خلاقانه و پویای تشکل‌ها غیر ممکن است. 
سیداحمد علوی که در جمع نمایندگان بیش از ۱۳۰ تشکل در مراسم افتتاحیه سخن می‌گفت تأکید کرد: ما (ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های شهر تهران) به عنوان ستاد برلی تسهیل گری، تنظیم گری، و حمایت گری از ظرفیت و مشارکت مردمی تلاش می کنیم. 
به گفته عضو رئیس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد و سمن های شهر تهران این ستاد به دنبال ایجاد زمینه جهت مشارکت پویا، فعال تر ک خلاقانه تر مردم در اداره هر چه بهتر شهر است. 
وی تأکید کرد: بنا داریم تا فاصله بینسیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و مجریان با مردم و تشکل‌های مردمی و NGO ها را کم و حتی حذف کنیم تا در برنامه ریزی و اجرا از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و سمن ها بیشتر استفاده شود. 
گفتنی است در این مراسم، تشکل‌های مردمی با هدف ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاری تجربه ها و ایده های موفق تشکل های اجتماعی و تقویت شبکه های کاری بین آن ها هویت و ساختار سازمانی، جذب منابع مالی، داوطلبان و بهبود خدمات رفاهی گردهم آمدند. 
شایان ذکر است رویداد "تجربه های موفق تشکل های اجتماعی شهر تهران" به میزبانی ستاد سمن های شورای اسلامی شهر هفته تشکل ها و مشارکت اجتماعی و با شعار "تشکل خلاق، شهر پویا" تهران برگزار شد. شرکت کنندگان در این رویداد بیش از ۱۲۰ تشکل مردمی شهر تهران هستند که به اشتراک گذاری تجارب و درس آموخته های  خود در محورهای شبکه سازی، گفتمان سازی، هوشمندسازی، توسعه اجتماعی، حمایت و توان افزایی، جذب و نگهداشت داوطلب پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha