کد خبر 211852
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

مجید جلالی در گفتگو با «حیات»:

ماهیت نقل و انتقالات این است که باشگاه‌های متمول در آن موفق‌تر عمل می‌کنند/ نکونام اگر حمایت شود می‌تواند گل محمدیِ استقلال باشد

ماهیت نقل و انتقالات این است که باشگاه‌های متمول در آن موفق‌تر عمل می‌کنند/ نکونام اگر حمایت شود می‌تواند گل محمدیِ استقلال باشد

کارشناس فوتبال عقیده دارد که در انتظار لیگ جذابی خواهیم بود که برخلاف فصل گذشته به جای 3 تیم، 5 تیم در آن چهره مدعی دارند.

مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت این روزهای لیگ برتر در آستانه شروع فصل جدید و عملکرد تیم‌ها در نقل و انتقالات اظهار داشت: هر فصلی که شروع می‌شود یک پرونده تازه در فوتبال ایران است و ماهیت این رشته ورزشی هم به خوبی این را ثابت کرده که قابل پیش بینی نیست، خصوصاً برای مایی که از بیرون به قضایا نگاه می‌کنیم و از مسائل داخل هر تیم با خبر نیستیم صرفاً نمی‌توانیم بر حسب یارگیری در نقل و انتقالات وضعیت یک تیم را بسنجیم و بگوییم کدام تیم وضعیت بهتری دارد و کدام تیم شرایط مناسب نیست و این مسائل چیزی است که در زمین خودش را نشان می‌دهد و باید عملکرد تیم‌ها را ببینیم و بر اساس آن بسنجیم. در کل بخواهم بگویم با توجه به یارگیری انجام شده تیم‌های مدعی و متمول توانستند عملکرد بهتری در نقل و انتقالات داشته باشند و چهره‌های شاخص بیشتری را جذب کنند و این ماهیت نقل و انتقالات است که هرچقدر پولدارتر باشی وضعیت بهتری خواهی داشت ولی اینکه این خریدها تا چقدر کارشناسی شده هستند و چقدر به کار تیم‌ها می‌آیند موضوعی است که در طول فصل و در جریان بازی‌ها باید ببینیم و با آن برخورد کنیم. برای همین از الان نمی‌شود در این مورد نظر داد. من روی کاغذ بخواهم بگویم سپاهان و تراکتور یارگیری خوبی داشتند و پرسپولیس هم عملکرد خوبی داشت و استقلال در این میان از این قافیه تا حدی عقب افتاد ولی در ادامه شاید بتواند با جذب چند بازیکن جبران مافات کند و به جمع سایر مدعیان اضافه شود.

وی در مورد عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات گفت: پرسپولیس فصل قبل دو جام قهرمانی بالای سر برد و سوپرجام را هم به خودش اختصاص داد و امسال هم باید در رقابت‌های آسیایی به میدان برود و کار به مراتب سخت‌تری نسبت به فصل گذشته دارد. اینکه وضعیت این تیم در آستانه شروع لیگ برتر چطور است را باید با شروع مسابقات ببینیم و از بیرون نمی‌توان اظهار نظر کرد. آنها خریدهای مطرح و اسم و رسم‌داری داشتند ولی اینکه این نفرات تا چه اندازه آماده هستند و تا چقدر می‌توانند به تیم کمک کنند و از لحاظ تاکتیکی به کار پرسپولیس بیایند را باید در شروع مسابقات و در جریان بازی‌ها دید. مهم‌ترین عاملی که پرسپولیس داشت ثبات بود که می‌تواند به آنها در  فصل جدید کمک کند.

کارشناس فوتبال در رابطه با وضعیت این فصل سپاهان هم خاطرنشان کرد: سپاهان تقریباً تمام نفرات کلیدی فصل گذشته خودش را حفظ کرد و می‌توان گفت مهره مهم و تاثیرگذاری را از دست نداد و در کنارش چند بازیکن کلیدی و شاخص هم به خدمت گرفت و از لحاظ بازیکن روی کاغذ نفرات مطرح و اسم و رسم‌داری را در اختیار دارد. آنها چند سال است که برای قهرمانی می‌جنگند و همیشه تا یک قدمی آن هم می‌رسند ولی در نهایت موفق به فتح آن نمی‌شوند و این عطش در مسیر رسیدن به قهرمانی در مجموعه سپاهان قابل رویت است. فکر می‌کنم امسال دیگر عزمشان را جزم کردند تا به خواسته خودشان برسند و مجموعه کاملی هم برای رسیدن به این هدف در اختیار دارند ولی بازهم می‌گویم در زمین مشخص می‌شود هر تیم چکاره است و صرفاً از روی داشتن بازیکنان با کیفیت و مطرح نمی‌شود گفت یک تیم قهرمان می‌شود.

جلالی در رابطه با وضعیت تراکتور هم توضیح داد: تراکتور بعد از چند سال بالاخره به این نتیجه رسید که نیاز به ثبات دارد. هر سال این تیم در طول فصل چند تغییر در مدیریت و کادرفنی ایجاد می‌کرد و تغییرات در این تیم به حدی زیاد بود که فرصت به ایجاد یک برنامه برای تیم و پیاده سازی آن وجود نداشت ولی بعد از سال‌ها آنها بالاخره به ثبات رسیدند و با مجموعه فصل قبل ادامه همکاری دادند و حالا دیگر نتیجه این کار به این بر می‌گردد که عملکرد تیم در فصلی که در پیش داریم چقدر مفید و مثبت خواهد بود. تراکتور هم چهره یک تیم مدعی را به خودش گرفته است و می‌تواند از تیم‌های خوب فصل جدید باشد و باید دید می‌تواند فوتبال با کیفیتی ارائه دهد یا نه.

وی در مورد وضعیت استقلال هم خاطرنشان کرد: در مورد استقلال این روزها خیلی صحبت می‌شود و این باشگاه در یک دوره گذاری قرار گرفتند که شاید آنها را کمی عقب نگه دارد و در نگاه کوتاه مدت شاید وضعیت آنها خوب به نظر نرسد ولی در نگاه بلند مدت استقلال می‌تواند وضعیت خوبی رقم بزند. باشگاه استقلال روی کاغذ در حال حاضر شرایط خوبی ندارد و مهره‌های مهمی را از دست داده است و کادرفنی هم از وضعیت نقل و انتقالات راضی نیست ولی با نگاه بلند مدت جواد نکونام یک سرمایه روی نیمکت استقلال است و می‌تواند با داشتن کمی فرصت تبدیل به یک یحیی گل‌محمدی برای آبی‌ها شود. من درخواستم از هواداران استقلال این است که اگر هم در ابتدای راه نتایج خوبی از تیم‌شان ندیدند کادرفنی را تحت فشار قرار ندهند و از آنها حمایت کنند چرا که در ادامه یک مربی خوبی و یک تیم خوب خواهند داشت که شاید یک سال پایش صبر کردند ولی در نهایت تا چند سال یکی از تیم‌های خوب فوتبال ایران تشکیل خواهد شد و این کاری است که جواد نکونام نشان داده می‌تواند انجام دهد.

جلالی در مورد وضعیت صل جدید هم توضیح داد: باید صبر کنیم لیگ شروع شود ولی فکر می‌کنم فصل گذشته یک لیگ سه قطبی را شاهد بودیم و امسال رقابت سخت‌تر است و می‌توان به سه ضلع قدرت فصل گذشته یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان امسال تراکتور و حتی گل گهر را هم اضافه کرد که خوب یارگیری کردند و می‌توانند از تیم‌های خوب فصل جدید باشند. برداشت من این  است که اگر شرایط به خوبی جلو برود یک لیگ خوب و با کیفیت و رقابت تنگاتنگی در بالای جدول در پیش داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به جدایی حمید سجادی و روی کار آمدن کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان هم گفت: در این خصوص نظری ندارم و یک تغییر و جابجایی صورت گرفته است و باید دید چه سرانجامی خواهد داشت. تمایلی ندارم در این مورد اظهار نظر خاصی داشته باشم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha