کد خبر 211441
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰

یک شهید، یک درس؛

در ساختن فرزندان این کشور از هیچ کوششی دریغ نورزید

در ساختن فرزندان این کشور از هیچ کوششی دریغ نورزید

 در فرازی از وصیتنامه شهید محمدرضا طیبی آمده است: «یکسال در سنگر کلاس به تعلیم دادن پرداختم، یکسال پشت جبهه بودم و چند ماهی هم در جبهه، از قول من به همکارانم بگوئید که در ساختن فرزندان این کشور از هیچ کوششی دریغ نورزند.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، شهید سید محمدرضا طیبی در بیست و پنجم تیر ۱۳۳۷، در شهرستان تهران چشم به جهان گشود. پدرش سیدمحمد و مادرش زهرا نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. معلم بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و ششم خرداد ۱۳۶۱، با سمت آرپی‌جی‌زن در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به قلب، شهید شد. مدفن وی در بهشت‌زهرا واقع است.

در فرازی از وصیتنامه معلم شهید سیدمحمدرضا طیبی آمده است:

«بنا بر دستور و فرمان الهی بر خود واجب میدانم که برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی، این راه پر افتخار را  طی کنم و تا پای جان ایستاده ام.

 میروم به جبهه تا دو درس مهم را بخوبی فرا گیرم اولی درس اخلاص و عشق نسبت به پروردگارم و دومی درس ایثار و فداکاری که این دو درس را از حسین علیه‌السلام رهبر آزادگان و سرور شهیدان در جبهه آموختم.

 از شما میخواهم در راه تبلیغ اسلام از هیچ کوششی دریغ نورزید و در مصائب و مشکلات صبر کنید و از خدا یاری بجوئید، که خداوند با صابران است.

 یکسال در سنگر کلاس به تعلیم دادن پرداختم ، یکسال پشت جبهه بودم و چند ماهی هم در جبهه ، از قول من به همکارانم بگوئید که در ساختن فرزندان این کشور از هیچ کوششی دریغ نورزند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha