کد خبر 211357
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

دانمارک با ترس از تبعات اهانت به قرآن تدابیر مرزی را افزایش داد

دانمارک با ترس از تبعات اهانت به قرآن تدابیر مرزی را افزایش داد

پلیس دانمارک از تشدید تدابیر سختگیرانه مرزی در این کشور به دلیل تبعات امنیتی اهانت به کتاب مقدس مسلمانان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ توهین به قرآن کریم از سوی کشورهای حوزه نوردیک (اروپای شمالی) موضوع جدیدی نیست و آن‌ها پیش‌تر نیز به بهانه آزادی بیان بارها اقدام به توهین به مسلمانان، اسلام هراسی و مواردی همچون کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام کرده بودند. با این حال، موج جدید هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک و محکومیت چنین اقداماتی از سوی کشورهای اسلامی باعث شده است این کشورها نسبت به تبعات اقداماتشان هوشیارتر شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس دانمارک امروز (جمعه) اعلام کرد درپی سوزانده شدن نسخه‌هایی از قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان جهان در این کشور، مجبور به تشدید تدابیر امنیتی و کنترل مرزهای این کشور شده است. این اقدام پس از آن گرفته شده است که دولت سوئد نیز در اوایل هفته جاری به دلیل اهانت شهروندان این کشور به قرآن کریم تصمیمی مشابه گرفته و تدابیر امنیتی را در کشور افزایش داد. 

دانمارک در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده، آورده است: مقامات کشور امروز به این جمع بندی رسیدند که در شرایط فعلی نیازمند افزایش توجهات به مرزها و ورود افراد به کشور به منظور آمادگی برای مقابله با تهدیدات احتمالی هستیم. 

براساس این بیانیه، تدابیر سختگیرانه مرزی تا دهم ماه آگوست سال جاری ادامه خواهد داشت. پتر هملگارد، وزیر دادگستری دانمارک می‌گوید: همان طور که مقامات پلیس تاکید دارند اهانت اخیر به قرآن کریم دلیل شرایط امنیتی فعلی است. 

سوئد نیز پیش‌تر با اعمال سیاست سختگیرانه مرزی، می‌کوشد ورود افراد از کشورهای همجوار به داخل خاک این کشور را تحت رصد شدید اطلاعاتی قرار دهد. گرچه استکهلم و کپنهاگ هر دو مدعی مخالفت با آتش زدن قرآن کریم هستند، اما بهانه می‌آوردند که نمی‌توانند جلوی این کار را به دلیل آزادی بیان بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha