کد خبر 209879
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

خبر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت درباره برقراری حج عمره

خبر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت درباره برقراری حج عمره

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حج امسال را «موفق» توصیف کرد و از احیای سفر عمره مفرده ایرانی ها در آینده نزدیک با تصمیم شورای عالی حج و زیارت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حج امسال را «موفق» توصیف کرد و از احیای سفر عمره مفرده ایرانی ها در آینده نزدیک با تصمیم شورای عالی حج و زیارت خبر داد. 

حجت الاسلام والمسلمین« سیدعبدالفتاح نواب» در نشست خبری با اهالی رسانه با تشریح عملیات حج ۱۴۰۲، افزود: ما پیگیر هستیم سفرهای عمره هر چه زودتر راه اندازی شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری افزود: مقدماتی باید در ایران انجام بگیرد که برخی از آنها انجام شده است. انشاءالله شورای عالی حج و زیارت به ریاست رییس جمهوری تشکیل می شود و به دنبال آن عمره راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که در فصل عمره سال جاری این کار انجام شود و کسانی که در نوبت عمره هستند، بتوانند مشرف شوند.

سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم گفت: خدا را شاکر هستیم که الطاف الهی شامل حال مسلمانان جهان به ویژه ملت مسلمان و قهرمان ایران شد و حج موفق دیگری در صحیفه اعمال زائران ایرانی رقم خورد.

وی افزود: امسال گرم ترین سال حج در طول ۲۵ سال اخیر و در عین حال، طولانی ترین مدت حج بود زیرا دولت میزبان تغییراتی در این زمینه انجام داده بود اما با وجود آنکه، تعداد پدران و مادران مسن و افراد سالمند در این حج بیش از سال های قبل بود - چون در سال ۱۴۰۱ به دلیل شرایط سنی نتوانسته بودند در حج حضور یابند –، به شکر خدا، مناسک آن بخوبی برگزار شد و بسیاری از آنها از حج بخوبی بهره بردند.

حجت الاسلام نواب یادآور شد: با این حال، برخی از زائران مسن به دلیل بیماری های زمینه ای با مشکلاتی در انجام مناسک مواجه شدند و به همین دلیل، باید در برنامه سال های بعد تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شود.

* خادمان سنگ تمام گذاشتند

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با وجود آنکه تعداد خادمان حج امسال به منظور افزایش تعداد زائران، کاهش یافته بود اما آنها، خادمان خیلی خوبی برای زائران خانه خدا بودند و در همه بخش ها سنگ تمام گذاشتند.

نواب گفت: ما همچنان بیش از ۹۷۰ هزار نفر زائر ثبت نام شده حج تمتع داریم و این نگرانی وجود دارد که به دلیل افزایش سن و طولانی شدن مدت انتظار، بسیاری از آنها نتوانند به حج تمتع مشرف شوند. به همین دلیل، هر چه تعداد خادمان کمتر شود و روادید حج در اختیار زائران قرار گیرد، به نفع همه است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: امسال با فعالیت ها و همکاری همه بخشهای امور حج و زیارت اعم از بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر پنج کاروان زائر نسبت به سال های قبل بیشتر اعزام شد. به عبارت دیگر، به اندازه بیش از پنج کاروان، هزینه کمتری نیز برای خادمان حج صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha