کد خبر 208778
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

عباسی دوانی در گفتگو با «حیات»مطرح کرد؛

شفاف سازی، رکن اصلی اداره امور/ حقوق 100 میلیونی نمایندگان شایعه بود

شفاف سازی، رکن اصلی اداره امور/ حقوق 100 میلیونی نمایندگان شایعه بود

نماینده مجلس شورای اسلامی دریافت حقوق 100 میلیونی از سوی نمایندگان مجلس را شایعه دانست و شفاف سازی را رکن اصلی اداره امور دانست.

فریدون عباسی دوانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص حقوق 100 میلیون تومانی نمایندگان مجلس که باعث ایجاد تشویش در اذهان عمومی شد، گفت: حقوق کارمندان دولت چقدر است؟ یک بخشدار یا استاندار چقدر درآمد دارد؟ اینها همیشه سوالاتی است که افراد جامعه با آن درگیر هستند اما واقعیت این است که تمامی کارمندان دولتی بر مبنای پایه حقوق دولت، دریافتی دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس یک اداره فنی مهندسی با توجه به اضافه کار و مزایای دیگر نهایت بین 20 تا 25 میلیون حقوق دریافت می‌کند که همین رئیس در وزارت کشور کمتر از این مبلغ حقوق می گیرد، پس شرایط، تحصیلات و... بر دریافت حقوق موثر است.

عباسی دوانی تصریح کرد: گاها ما وقتی اعلام می کنیم که حقوق دریافتی نمایندگان مردم در سال 1401، مبلغ 18 میلیون تومان است برای مخاطب غیر قابل باور می‌شود، هر چند بنده حقوقم را از مجلس دریافت نمی‌کنم اما همکارانی که حقوق مستقیم از مجلس دریافت می کنند، همین میزان دریافتی دارند که این یعنی از رئیس یک اداره در شهرستان کمتر حقوق می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: نمایندگان تایم و ساعت کاری ندارند و باید شبانه روز مشغول کار باشند، از پاسخ به تلفن‌های مردمی تا ارتباط مستقیم و رو در رو، دیدار و پیگیری پروژه‌ها در حوزه‌های انتخابیه و گاها در سطح کشور، نشست با دستگاه‌های اجرایی و کشوری و حضور حتمی در صحن های یک، دو و سه شیفت که در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و همچنین کار در کمیسیون های مربوطه.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نماینده هر حوزه با پذیرش همه شرایط کاری کاندید می شود اما برای رسیدگی به مشکلات مردم نیاز به تامین مالی دارد. نمایندگان موظف هستند یک هفته در ماه را در حوزه انتخابیه خود باشند و این مستلزم هزینه رفت و آمد است، همچنین نمایندگانی که از شهرستان ها به تهران می‌آیند سه هفته از ماه را ساکن تهران می باشند که برای اجاره مسکن و دفاتر خود موظف هستند، هزینه‌های مالی را بپردازند که این هزینه ها به عهده مجلس می‌باشد. سقف تعیین شده برای همه نمایندگان یکسان بوده و مدیریت مالی آن به عهده خود نماینده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از مجموع 270 نفر نماینده مجلس، حدود 250 نماینده از شهرستان‌ها هستند، خاطر نشان کرد: آیا نماینده برای هزینه مسکن، ایاب وذهاب و پرداخت حقوق کارکنان در دفاتر خودشان نیاز به بودجه ندارند؟ شفاف سازی رکن اصلی برای اداره امور در کشور است و این نیاز به درک اجتماعی دارد و اگر شایعات پرداخت حقوق صد میلیونی را موشکافانه بررسی کنید این شفاف سازی را خواهید دید که این مبلغ صرفا به نماینده اختصاص نمی یابد بلکه همه هزینه ها را شامل می شود؛ هزینه هایی از جمله پرداخت حقوق کارمندان تا هزینه های جاری.

عباسی دوانی با بیان اینکه برای مراجعه به دفتر رئیس یک اداره و یا شرکت نیاز است از چند فیلتر عبور کرد، گفت: دیدار مردم با نماینده در کمترین زمان اتفاق می‌افتد در صورتیکه همین نماینده از نظر جایگاه حکومتی در حد یک وزیر کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha