کد خبر 208115
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

منهای بیرانوند: چند خبر داغ نقل و انتقالاتی

منهای بیرانوند: چند خبر داغ نقل و انتقالاتی

ماجرای گلر ملی پوش سابق پرسپولیس سایر اخبار نقل و انتقالاتی را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ نقل و انتقالات لیگ برتر مدتی است که در جریان است و باشگاه‌های مختلف مشغول مذاکره با نفرات مد نظرشان به منظور تقویت برای فصل آینده هستند تا نیازهای کادرفنی را تا حد ممکن برطرف کنند و در این شرایط برخی بازیکنان که مورد توجه همزمان چند تیم لیگ برتری قرار گرفته‌اند تبدیل به سوژه داغ پنجره تابستانی شدند و مقصد فصل آینده آنها تبدیل به علامت سوال بزرگی در اخبار روز فوتبال ایران شده است.

در این شرایط در دو - سه روز اخیر ماجرای داغ و خبرساز علیرضا بیرانوند و فسخ قراردادش با پرسپولیس در کنار مذاکراتی که با استقلال داشته است و مبلغ نجومی که گفته می‌شود از این باشگاه پیشنهاد دارد باعث شده سایر اخبار نقل و انتقالاتی به حاشیه برود و برخلاف روزهای قبل توجه خاصی به آن نشود. به همین بهانه چند سوژه داغ نقل و انتقالاتی که زیر سایه اخبار بیرانوند قرار گرفته‌ است را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

یاسین سلمانی؛ دعوای ادامه دار سرخابی‌ها

یاسین سلمانی یکی از چهره های ویژه نقل و انتقالات تابستانی است. ستاره پیشین سپاهان و کاپیتان تیم امید بعد از جدایی از طلایی پوشان اصفهانی حالا بازیکن آزاد است و شایعات زیادی درباره او مطرح شده است و در این بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با سلمانی وارد مذاکره شده اند اما این مذاکرات فعلا به نتیجه نرسیده است.

او به دلیل اینکه فصل قبل چندان مورد توجه مورایس نبود و در ترکیب اصلی جایی نداشت تصمیم گرفت از جمع طلایی‌پوشان جدا شود و از هر دو تیم سرخابی پایتخت هم پیشنهاد دریافت کرده و البته پیشنهاد لژیونر شدن هم دارد ولی هنوز تصمیم قطعی برای فصل آینده خودش نگرفته است و باید دید کدام مقصد را برای  فصل جدید انتخاب خواهد کرد.

در این شرایط علی امیری قائم مقام باشگاه استقلال روز گذشته صحبت های جالبی را درباره سلمانی انجام داد وگفت: سلمانی به ما گفت که اولویت اول و دوم و سومش لژیونر شدن است. او گفت که اگر قرار باشد در ایران بازی کند، فقط در استقلال بازی می کند. دنبال این است که لژیونر شود. با این شرایط باید منتظر ماند و دید هافبک برجسته و باتجربه فوتبال ایران چه تصمیمی برای آینده اش می گیرد و فصل جدید را در کدام تیم سپری خواهد کرد.

حال باید دید سلمانی پای قول و قرارش با آبی‌های پایتخت خواهد ماند یا مقصد دیگری برایش در فصل آینده رقم می‌خورد؟

نادری و بن بست در مسیر بازگشت به استقلال

محمد نادری سوژه دیگر نقل و انتقالات تابستانی است که ابتدا صحبت‌های جدی از پیوستنش به استقلال مطرح بود و خودش هم برای این موضوع ابراز تمایل کرده بود ولی با مخالفت جواد نکونام پروسه مذاکره با این بازیکن متوقف و حضورش در جمع آبی‌ها منتفی شد تا این بازیکن در فصلی که قصد ارد به ایران برگردد به دنبال سایر پیشنهاداتش است.

گفته می‌شود نادری مذاکراتی جدی با فولاد داشته و حتی شرایط بازی در این تیم و زندگی در شهر اهواز را هم از برخی دوستان خود که سابقه بازی در این تیم جنوبی را دارند، جویا شده است. اهوازی‌ها که در پست دفاع چپ قرارداد وحید حیدریه را تمدید کرده‌اند، به دنبال جانشینی برای سعید آقایی هستند و منصوریان برای این هدف، محمد نادری را مدنظر قرار داده است.

هم‌چنین صحبت‌هایی مبنی بر علاقه تراکتور به جذب نادری هم شنیده می‌شود که البته احتمال این انتقال کمتر است. تی‌تی‌ها که صرفا سعید آقایی را در پست دفاع چپ در اختیار دارند، می‌توانند با جذب مدافع سابق خود به ترمیم خط دفاعی خود اقدام کنند که این انتقال باتوجه به سوختن یک سهمیه خارجی دیگر و حضور آقایی در این تیم سخت به نظر می‌رسد.

کنعانی‌زادگان و دوراهی پرسپولیس و تراکتور

محمد حسین کنعانی زادگان یکی از اهداف اصلی نقل و انتقالات پرسپولیس محسوب می‌شود. بازیکنی که دو فصل خوب را در فوتبال قطر پشت سر گذاشت و حالا یحیی گل‌محمدی برای ترمیم خط دفاع خود قصد دارد او را به پرسپولیس بازگرداند. این بازیکن چندی پیش از باشگاه قطری جدا شد و تصمیم دارد برای ادامه فوتبالش به ایران و پرسپولیس برگردد.

طرفین در چند مرحله مذاکراتی داشتند و از طرفی گفته می‌شد این بازیکن قصد دارد جانشین گولسیانی شود که احتمال تمدید قراردادش با پرسپولیس کم بود ولی با ادامه حضور مدافع گرجستانی حالا مشخص نیست کنعانی زادگان هم به جمع سرخپوشان اضافه شود یا نه. از طرفی این بازیکن پیشنهاد جدی و خوبی از تراکتور هم دارد که رقمش از پرسپولیس بالاتر است.

باشگاه تراکتور از شجاع خلیل زاده که رابطه نزدیکی با کنعانی زادگان دارد خواسته تا رضایت او را برای رفتن به تبریز جلب کند و این بازیکن فصل آینده هم زوج شجاع در دفاع میانی باشد. با این حال جذب عارف آقاسی هم باعث شده تراکتوری ها اولویتشان جذب مدافع میانی نباشد و باید دید در نهایت کنعان زادگان به کدام تیم خواهد پیوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha