کد خبر 207839
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

مدودف: درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو، «تهدید روسیه» است

مدودف: درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو، «تهدید روسیه» است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که مسکو اجازه نمی‌دهد با طرح موضوع عضویت اوکراین در ناتو، تهدید شود.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور پیشین این کشور، با بیان آنکه روسیه خواستار احترام به نگرانی‌های امنیتی خود درباره پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، گفت البته قصد و توانایی این را ندارد که بلوک نظامی تحت رهبری آمریکا را مهار کند.  

معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که مسکو اجازه نمی‌دهد با طرح موضوع عضویت اوکراین در ناتو، تهدید شود.

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور پیشین این کشور، با بیان آنکه روسیه خواستار احترام به نگرانی‌های امنیتی خود درباره پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، گفت البته قصد و توانایی این را ندارد که بلوک نظامی تحت رهبری آمریکا را مهار کند.  

مدودف اظهارات خود را در مقاله‌ای بیان کرد و در آن گفت که روسیه در تلاش خود برای جلوگیری از گسترش ناتو در اوکراین، اشتباه محاسباتی کرد و همین باعث شد فنلاند و سوئد برای عضویت درخواست دهند و البته تاکید کرد «هر دو کشورحوزه اسکاندیناوی از پیش با ناتو در ارتباط بودند. چیزی که روسیه همواره خواستار آن بوده است ملحق نشدن بخش‌های سابق کشورمان به ناتو بود، به خصوص آن‌هایی که ما با آن‌ها اختلافات ارضی داریم.»

در بخشی دیگر مدودف متعهد شد که «روسیه از تهدید پیوستن اوکراین به این بلوک به هر طریقی جلوگیری خواهد کرد. اعضای ناتو می‌گویند که یک کشور نمی‌تواند در حالی که درگیر یک درگیری مسلحانه است، عضو این ائتلاف شود، از آنجا که موجودیت روسیه در خطر است، درگیری در اوکراین دائمی خواهد بود.»

در این مقاله دیدگاه مدودف از خصومت‌ها در اوکراین در چارچوب یک رویارویی ژئوپلیتیکیِ گسترده‌تر توضیح داده شد. به گفته این مقام روسی، کشورهای غربی در تلاش برای حفظ هژمونی خود با سایر نقاط جهان درگیر شده‌اند. مدودف که در حال حاضر به عنوان معاون رئیس شورای امنیت روسیه فعالیت می‌کند، اعتراف کرد که دیدگاهش نسبت ه روند اوضاع بدبینانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha