کد خبر 206574
۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

رحیمی مظفری در اعتراض به بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور:

بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور نوعی بی تجربگی سیاسی و مخالف چندین اصل قانون اساسی است/ مشاوران و نفوذی های بی تجربه در بدنه وزارت کشور به تعامل میان دو

بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور نوعی بی تجربگی سیاسی و مخالف چندین اصل قانون اساسی است/ مشاوران و نفوذی های بی تجربه در بدنه وزارت کشور به تعامل میان دو

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بخشنامه غیرقانونی وزارت کشور نوعی بی تجربگی سیاسی و مخالف چندین اصل از اصول قانون اساسی است، گفت: مشاوران و نفوذی های بی تجربه در بدنه وزارت کشور به تعامل میان دولت و مجلس ضربه وارد می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ عبدالعلی رحیمی مظفری  در اعتراض به بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور درخصوص ایجاد محدودیت و انسداد برای حضور نمایندگان مجلس در پیگیری پروژه‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه به بهانه نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس گفت: اعتقاد بنده این است که نه شخص رییس جمهور و نه بسیاری از مجموعه دولت برنامه ریزی انتخاباتی برای مجلس ندارند بلکه به نظر بنده این بخشنامه نوعی بی تجربگی سیاسی در این حوزه می باشد که باعث بروز چنین اتفاقاتی شده است چراکه این بخشنامه مصرحا مخالف چندین اصل از اصول قانون اساسی در رابطه با وظایف نظارتی نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین صدور این بخشنامه تعاملی که میان دولت و مجلس وجود دارد را تحت الشعاع قرار می دهد. البته اینکه حد و مرزی وجود داشته باشد تا شائبه های برای انتخابات پیش نیاید، جای خود را دارد اما اینکه ما کار مردم را تعطیل کرده و معطل کنیم و از طرفی بُعد نظارتی نمایندگان و پشتیبانی نمایندگان از استانداران و فرمانداران در جذب اعتبارات و در جذب حق مردم برداشته شود، درست نیست.

وی افزود: کار نمایندگان صرفا قانونگذاری نیست بلکه حضور در میان مردم و در کنار سایر مسئولان برای حل مشکلات مردم است و اینکه حدود 10 ماه قبل از انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی، فضا را به نحوی در ذهن فرمانداران و مردم، انتخاباتی کنیم، بی تدبیری است البته تعامل خوبی میان مجلس و دولت وجود دارد و وزیر کشور نیز با حضور در مجلس برای این موضوع نیز تاکید داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: صدور این بخشنامه یا نوعی بی تدبیری سیاسی است یا حضور مشاورانی بی تجربه و نفوذی در بدنه وزارت کشور است که نمی خواهند دولت و مجلس در حل مشکلات مردم موفق شوند. البته نمایندگان متکی به رای و تصمیم مردم می باشند و نباید فضا به سمتی برود که مردم متضرر شوند. باید فضا را برای تعامل میان دولت و مجلس مساعد کرد تا بتوان خواسته ها مردم را به نحو احسن فراهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha