کد خبر 206479
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

میثم بائو در گفتگو با «حیات»:

در مقطع فعلی نکونام بهترین گزینه نیمکت استقلال نکونام بود/ هر چرندیاتی در فضای مجازی منتشر می‌شود همه باور می‌کنند

در مقطع فعلی نکونام بهترین گزینه نیمکت استقلال نکونام بود/ هر چرندیاتی در فضای مجازی منتشر می‌شود همه باور می‌کنند

پیشکسوت استقلال در مورد انتخاب سرمربی جدید این تیم برای فصل جدید صحبت کرد.

میثم بائو در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص حضور جواد نکونام در استقلال اظهار داشت: زمان برای استقلال در حال سپری شدن بود و باید هرچه سریع‌تر فکری برای این موضوع می‌شد. انتخاب نکونام و امضای قرارداد با او هم خیلی طول کشید و زمان بر شده بود و هم به زیان استقلال بود و هم هواداران نگران شده بودند. ما در مقطع مهمی از فصل هستیم باید هر چه سریعتر باشگاه وارد نقل و انتقالات شود و با تمدیدی ها مذاکره داشته باشد و بازیکن هم معمولاً وقتی نداند سرمربی فصل بعدش چه کسی است برای تمدید تردید دارد. اینکه تکلیف استقلال مشخص شد اتفاق خوبی بود ولی اینکه آیا نکونام گزینه مناسبی برای استقلال بود یا نه، باید زمان داد و دید.

پیشکسوت فوتبال افزود: برای نظر دادن در مورد نکونام زود است و باید ببینیم او در طول فصل چطور عمل خواهد کرد و قابل پیش بینی نیست. متاسفانه در کشور ما انتخاب‌ها اصولی نیست و فضای مجازی برای تیم‌ها تعیین تکلیف می‌کند که چه کسی بیاید و چه کسی برود ولی در کل بین گزینه‌های داخلی به نظر می‌رسد در شرایط حال حاضر نکونام بهترین گزینه بود چرا که سرمربی خارجی باید زودتر از اینها و با مطالعه انتخاب شود. اگر شرایط جوری بود که ساپینتو به فعالیتش ادامه می‌دهد از برخی جهات می‌توانست خوب باشد ولی حالا که نیست باید فکر دیگری می‌شد و اینکه برخی می‌گویند سرمربی استقلال باید داخلی باشد هم دلایل قاب درکی دارد. امیدوارم نکونام در استقلال موفق شود.

وی در مورد تفکرات دفاعی نکونام که مورد پسند تماشاگران ممکن است نباشد هم توضیح داد: من هم با شیوه هجومی صرف مخالفم و هم با روش‌های دفاعی مطلق. اولی به تیم آسیب می‌زند و دومی تماشاگران را ناراضی می‌کند. در تیمی مثل استقلال باید سراغ تلفیقی از این دو برویم. یعنی هم شما به قدر کافی به استحکام دفاعی خودت توجه داشته باشی و هم فوتبال هجومی را در دستور کارت قرار بدهی و هیچکدام از این دو به تنهایی به موفقیت منجر نخواهد شد. اگر به تیم‌های موفق دنیا و حتی همین فوتبال ایران هم نگاه کنیم چنین موضوعی را می‌بینیم. برای مثال تیم خود ما در سال 92 که خودم در استقلال بودم یادم است که ساختار دفاعی منسجمی داشتیم و کمترین گل خورده را در طول  فصل به ثبت رساندیم و بازی ها را 1-0 و 2-0 می‌بردیم و در نهایت هم قهرمان شدیم و هم به نیمه نهایی آسیا رسیدیم.

بائو در مورد وضعیت استقلال برای فصل بعد هم گفت: استقلال همانطور که گفتم باید زمان را بیشتر از این از دست ندهد و به زودی وارد نقل و انتقالات شود. عملکرد استقلال در فصل آینده بستگی به این دارد که تیم در نقل و انتقالات چطور عمل کند. در دروازه در کنار حسینی یک رقیب خوب باید برایش جذب شود و در پست دفاع چپ هم نیاز به جذب بازیکن وجود دارد. یک هافبک طراح باید به تیم اضافه شود و یک یا دو مهاجم نوک گلزن هم باید به تیم اضافه شود تا تکمیل شود و با قدرت بیشتری در  فصل جدید بازی کند. نکونام شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد و استقلال را هم با مطالعه انتخاب کرده و ضعف و قوت تیم را به خوبی می‌شناسد و این یک پوئن مثبت است و امیدوارم نقل و انتقالات خوبی را هم باشگاه در پیش داشته باشد.

وی در مورد شایعاتی که پیرامون دخالت امیر قلعه‌نویی در انتخاب نکونام به عنوان سرمربی استقلال در فضای مجازی مطرح شده است هم توضیح داد: همانطور که گفتم فوتبال ما افتاده است دست فضای مجازی و یک نفر یک حرف چرندی می‌زند و همه جا پخش می‌شود. من بعید می‌دانم چنین مسائلی مطرح باشد. زمانی که ما در استقلال بودیم نمی‌گویم رابطه بین آقای قلعه‌نویی و نکونام عالی بود ولی خب مشکلی هم با هم نداشتند و دقت کنید که فصل بعدش هم نکونام در استقلال ماند و قراردادش را تمدید کرد. ایشان سرمربی تیم ملی است و کاری با این مسائل ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha