کد خبر 206272
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

اختصاص یک‌ونیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری

اختصاص یک‌ونیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص یک و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت‌: با توافقات خوبی که در دولت صورت گرفته، در سال جاری، دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دانشمندان جوان، مؤمن و متخصص ایرانی کارهای جهادی انجام داده‌اند، اظهار داشت: قرارگاهی با نام دارو و تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت تشکیل شده که در این قرارگاه، همه عوامل مؤثر در تهیه دارو و تجهیزات، حضور پیدا می کنند و توافقاتی صورت می‌گیرد که همه ملزم به اجرای آنها هستند.
وی ادامه داد: تهیه دارو و تجهیزات پزشکی یک فعالیت بین سازمانی است یعنی سازمان‌های مختلفی از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد در این فرآیند موثر هستند و کم‌کاری هر یک می‌تواند باعث اختلال در تولید و تأمین دارو شود.
وزیر بهداشت افزود: هماهنگی‌ها و توافقات خوبی در دولت صورت گرفته؛ به طوری که سال جاری دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند و یک و نیم میلیارد به این حوزه اختصاص یافته است.

دیپلماسی علمی، رمز پیشرفت و خوداتکایی کشور است
عین‌اللهی همچنین در جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پیشرفت علمی کشور را در گرو اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و گفت: با اجرا و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، تحولات اساسی را در پیشرفت کشور شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه علم و فناوری، پیشران رشد تمدن‌هاست افزود: با اجرا و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، تحولات اساسی را در پیشرفت کشور شاهد خواهیم بود. جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای عظیمی دارد که یکی از آنها و به اقرار بسیاری از کشورهای جهان، حوزه سلامت است؛ به طوری که موفق شده‌ایم در این حوزه، در جوامع بین‌المللی به جایگاه ممتازی دست پیدا کنیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: دانشمندان بسیاری از کشورها با مطالعه مقالات و کتاب های اساتید کشورمان با فعالیت‌ها و عملکردهای جمهوری اسلامی آشنا شده‌اند و به همین دلیل خواستار تعامل و همکاری با کشورمان هستند. پشتوانه علمی پرافتخار جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته به جهش و دیپلماسی علمی و دانشمندان و اساتیدی نیاز دارد که به ایرانی بودنشان افتخار می‌کنند.
وی بیان کرد: رسالت مهم دانشگاه‌ها، گسترش دیپلماسی علمی و پاسخگویی به نیازهای جامعه است که نمونه‌ای از پاسخگویی به جامعه را در دوران کرونا شاهد بودیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه کیفیت در آموزش بسیار تاثیرگذار است و باید توجه ویژه‌ای به کیفیت آموزشی شود، اظهار داشت: رتبه علمی کشور در ۲ سال اخیر ارتقاء پیدا کرده که عامل این ارتقا تلاش دانشمندان و اساتید بوده است.

در هفدمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و یادمان شهید سلامت استاد دکتر محمد زارع جوشقانی از استاد پیشکسوت، دانشکده‌ها، مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی، گروه‌های آموزشی برگزیده، بخش‌های آموزشی برتر در آموزش پاسخگو و فرآیندهای آموزشی برتر دانشگاه قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha