کد خبر 206061
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

آذربایجان غربی برای تردد زائران اربعین ظرفیت مناسبی دارد

آذربایجان غربی برای تردد زائران اربعین ظرفیت مناسبی دارد

معاون امنیتی، انتظامی استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان ظرفیت مناسبی برای تردد، استقبال و میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ یحیی حسینخانی روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین آذربایجان غربی افزود: با ظرفیتی که وجود دارد این استان و مرزهای آن می‌توانند به خوبی در ایام اربعین نقش موثری در تردد زائران ایفا کنند.

وی اظهار کرد: با این ظرفیت هم می‌توان در بحث اربعین حسینی خوب عمل کرد و هم به معرفی جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی استان پرداخت.

حسینخانی ادامه داد: همچنین در مرزهایی که زائران تردد می‌کنند نیاز است زیرساخت‌های لازم تقویت شده و پیگیری‌ها برای ارائه خدمات مطلوب انجام گیرد.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار آذربایجان غربی به ضرورت تبیین فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: فرهنگ عاشورا باید به نسل امروز و آینده منتقل شود و برای انتقال این مهم نباید تنها به گفتن و شنیدن بسنده کرد.

همچنین در این جلسه به بررسی مصوبات گذشته ستاد اربعین از جمله آسیب شناسی مدون در مورد اربعین و اعزام ۵۰۰ هزار نفر از مرز تمرچین این استان پرداخته شد.

راه‌اندازی سامانه‌ای برای درج شکایت مردم در ایام اربعین از جمله موضوعات مطرح این جلسه بود.

در این جلسه اعضای حاضر به ارایه نظرات، برنامه‌ها، پیشنهادات و انتقادت و ارایه راهکار برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha