کد خبر 205647
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

آمار جنایات ائتلاف عربی در ۳۰۰۰ روز جنگ یمن را منتشر شد

آمار جنایات ائتلاف عربی در ۳۰۰۰ روز جنگ یمن را منتشر شد

وزارت حقوق بشر در دولت صنعا امروز چهارشنبه در همایشی با عنوان "تجاوز و مقاومت" آمار و ارقام جنایاتی را که ائتلاف متجاوز عربی در طول ۳۰۰۰ روز جنگ در یمن مرتکب شده، بررسی کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ وزارت حقوق بشر در دولت صنعا امروز چهارشنبه در همایشی با عنوان "تجاوز و مقاومت" آمار و ارقام جنایاتی را که ائتلاف متجاوز عربی در طول ۳۰۰۰ روز جنگ در یمن مرتکب شده، بررسی کرد.

به گزارش المیادین، این وزارتخانه اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف عربی در طول جنگ بیش از ۲۷۴ هزار بار حمله کرده، بیش از ۶۰۰ هزار بمب پرتاب کردند و بیش از ۴۷ هزار نفر را به قتل رساند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

ائتلاف عربی با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار راکت، بیش از ۷۶۸ هزار موشک و ۱۴ هزار حمله پهپادی یمن را بمباران کرد.

بیش از ۸۰ درصد از کل جمعیت یمن به کمک های بشردوستانه و حفاظت نیاز دارند و میلیون ها نفر از آنها در حال حاضر در شرایط قحطی به سر می برند.

به ترتیب استان های صعده، عمران، صنعا و حدیده بیشتر از سایر مناطق یمن با بمب های خوشه ای هدف قرار گرفتند و ائتلاف عربی نزدیک به ۱۵ هزار تاسیسات غذایی، ۱۴ هزار تاسیسات کشاورزی و بیش از ۱۰ هزار مزرعه دام، طیور را هدف قرار داد و ۳۳۰۰ چاه و تاسیسات آب، حدود ۷۰۰ مرکز بهداشتی، ۵۵۰۰ ایستگاه و شبکه برق و ۳۰۰۰ برج و شبکه ارتباطی را از کار انداخت.

همچنین ائتلاف عربی بیش از ۱۰۰۰ مسجد و عبادتگاه، ۴۰۰ مکان باستانی و گردشگری، ۴۷ مجتمع قضایی، بیش از ۸۰۰ جایگاه سوخت و بنزین، ۷۰۰۰ جاده و پل، صدها امکانات ورزشی و رسانه ای، هزاران امکانات خدماتی، وسایل نقلیه و حمل و نقل و ۴۰۰۰ امکانات آموزشی را  مورد هدف قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha