کد خبر 205601
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

هم وطنان نگران کدری آب نباشند

هم وطنان نگران کدری آب نباشند

مدیر آبفای استان تهران گفت: هموطنان به هیچ عنوان نگرانی بابت کدری آب تهران نداشته باشند؛ چرا که این آب‌ها مورد تایید آزمایشگاه ها و مراکز معتبر است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ اردکانی گفت:  همزمان با بارش های اخیر و وقوع سیل در منطقه کرج-چالوس مسیر آب به سمت تهران به صورت کامل مسدود و زمینه ساز ایجاد اختلال در این حوزه شد که در ۶۳ سال اخیر بی سابقه بود چراکه هیچ گونه آبی از سمت سد کرج به سمت تهران قابل انتقال نبود .

به گفته مدیرآبفای استان تهران، میزان انتقال آب از سمت سد کرج به تهران ۱۰ متر مکعب در ثانیه که معادل ۲۰ درصد از آب تهران است که به دلیل بارش های اخیر به صورت کامل قطع شده بود که با حضور نیروهای متخصص و حرفه ای و انتقال آب از سایر سدها در قالب شرایط اضطراری و اورژانسی توانستیم ۸ متر مکعب آب را از سایر سدها منتقل کنیم و تنها  ۴ درصد از شهر تهران را درگیر کمبود آب کنیم.

اردکانی ادامه داد: با رفع انسداد این مسیر، آب به تصفیه خانه ها رسید و هیچ تفکیکی در نقاط مختلف تهران به دلیل قطعی آب نداریم اما ممکن است نوساناتی در این بخش داشته باشیم و اگر هنوز به صورت موردی قطعی آب داشته باشیم هموطنان با شماره ۱۲۲ تماس گرفته تا به سرعت اقدام به رفعی قطع آب کنیم.

او گفت: هموطنان هیچ نگرانی بابت کدری آب نداشته باشند چراکه آب ها از تصفیه خانه ها منتقل شده و مورد تایید آزمایشگاه های متعبر و مرجع هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha