کد خبر 205212
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

حادثه جدید در مرز جنوبی لبنان و مداخله ارتش اسرائیل

حادثه جدید در مرز جنوبی لبنان و مداخله ارتش اسرائیل

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از یک «حادثه جدید» در مرز فلسطین اشغالی و لبنان خبر داد و اعلام کرد که گروهی از جوانان لبنانی امروز یکشنبه بار دیگر بخشی از حصار سیم خاردار نصب شده توسط ارتش در مرز جنوبی لبنان و شمال اراضی اشغالی را تخریب کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ رادیو ارتش اسرائیل امروز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: حادثه جدید و غیرعادی در منطقه جبل الدوف (خط آبی) در مرز لبنان رخ داد که طی آن گروهی از جوانان لبنانی تلاش کردند حصار سیم خاردار را که ارتش اسرائیل در آنجا ایجاد کرده بود، تخریب کنند.

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که ارتش با شلیک گازهای اشک آور، جوانان لبنانی و افراد معترض به ایجاد دیوار سیم‌خاردار در منطقه کفرشوبا واقع در مرز جنوبی لبنان را متفرق کرد.

معترضان لبنانی ساکن روستاهای «کفر شوبا»، «العرقوب» و دیگر روستاهای مرزی جنوب لبنان با تجمع در منطقه «کفر شوبا» در مرز با فلسطین اشغالی، از تخریب اراضی آن توسط ارتش رژیم اسرائیل ممانعت کردند.

جمعه گذشته نیز مرزهای جنوبی لبنان شاهد هشدار امنیتی متقابل بین ارتش لبنان و ارتش اسرائیل بود، زیرا پس از تجمع صدها لبنانی برای ممانعت از خودروهای ارتش اسرائیل که برای نصب سیم خاردار در مناطق مرزی کار می کردند، ارتش لبنان و نیروهای یونیفل نیروهای کمکی فرستادند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای بیرون راندن تجمع کنندگانی که قصد داشتند سیم خاردارهای نصب شده توسط ارتش را بردارند، گاز اشک آور به سمت مرزها شلیک کردند.

معترضان لبنانی برای جلوگیری از عملیات بولدوزر نظامیان، به یکی از تانک‌های اسرائیلی در منطقه نزدیک شدند و نظامیان ارتش آنها را با گاز اشک آور هدف قرار دادند.

از صبح جمعه، مناطق کفرشوبا و العرقوب در مرز جنوبی لبنان پس از پرتاب گاز اشک آور به سمت معترضانی که حاضر به تخریب زمین‌های خود نبودند، شاهد درگیری بین تظاهرکنندگان و ارتش اسرائیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha