کد خبر 204969
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

تجمع مردم آبدانان در محکومیت تعرض به ۲ بقعه متبرکه

تجمع مردم آبدانان در محکومیت تعرض به ۲ بقعه متبرکه

مردم آبدانان در ادامه محکومیت هتک حرمت به مزار ۲ تن از سادات معظم و تعرض به قرآن کریم با تجمع در مسجد جامع این شهر این حرکت غیرانسانی را محکوم کردند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ در این گردهمایی اعتقادی مردم آبدانان با سر دادن شعار مرگ بر منافق ، مرگ بر فتنه گر و مرگ بر ضد ولایت فقیه تنفر خود را از این اعمال زشت ، ضد انسانی و ضد شرعی اعلام کردند.

امام جمعه آبدانان در این آیین گفت: حرمت خاندان عصمت و طهارت (ع) و قرآن کریم از صدر اسلام تاکنون برای همه مسلمان یک واجب شرعی و احترام اجتماعی است و عدول از آن مستوجب اشد مجازات است.

حجت الاسلام محمد سوری با اشاره به دسیسه های معاندان به اسلام و انقلاب اسلامی افزود: مراعات شان خاندان اهل البیت (ع) خط قرمز همه مسلمانان است و هر کسی تحت هر عنوانی قصد حرمت شکنی داشته باشد، مورد لعن و نفرین دنیا و آخرت و منفور همه منصفان و عقلای عالم است.

وی عمل ظالمانه این افراد را عین اقدام کفار بنی امیه و بنی عباس دانست و تاکید کرد: این هتاکی به قرآن و اهل بیت (ع) هیچگونه خدشه ای بر اراده الهی و عزم انقلابی ملت ما وارد نخواهد ساخت و این داعش صفتان معاویه تبار بدست عدالت مجازات می‌شوند.

امام جمعه آبدانان حراست و پاسداری از حریم مساجد ، بقاء متبرکه و قرآن کریم را یک تکلیف شرعی عنوان و اضافه کرد: خدای بزرگ حافظ و نگهبان مؤمنان و اولیای پاک پیامبر ‌(ص) است.

حجت الاسلام سوری خواستار اقدام سریع متولیان امر در شناسایی و مجازات این منافقین کوردل شد و یادآور شد: اگر سال گذشته با هتاکان به مسجد جامع و کتاب خداوند در آبدانان برخورد شدید قضایی انجام می‌شد، امروز شاهد قرآن سوزی و تجاوز به قبور سادات در منطقه دالپری نبودیم.

گفتنی است جمعه شب فرد یا افرادی با استفاده از تاریکی شب نسبت به آتش زدن مقبره سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) و قرآن های داخل آن دو بقعه متبرکه در منطقه دالپری اقدام کرده و با این اقدام زشت افکار عمومی مردم منطقه را جریحه دار کرده اند.

سال گذشته نیز تعدادی از اغتشاشگران مسجد جامع آبدانان و قرآن ها و ادعیه داخل آن را آتش زدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha