کد خبر 204733
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

رییس اداره کنسولی سازمان دانشجویان:

راه اندازی دفاتر کنسولگری دانشجویان غیرایرانی راهکاری در جهت توسعه دیپلماسی علمی

راه اندازی دفاتر کنسولگری دانشجویان غیرایرانی راهکاری در جهت توسعه دیپلماسی علمی

رییس اداره کنسولی اداره کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز ظرفیت بالایی برای بین المللی شدن دارد و راه اندازی دفاتر کنسولی از جمله اهداف و راهکارهای مهم در جهت توسعه فعالیت‌های دیپلماسی کشور است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ فرید رحیمی چهارشنبه در نشست راه‌اندازی دفتر کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز بیان‌کرد: اهمیت و حساسیت موضوع اتباع خارجه، وضعیت موجود در حوزه دانشگاه‌های بین المللی و مشکلات دانشجویان خارجی، از اهداف اصلی راه اندازی این دفاتر کنسولی است.

وی افزود: توسعه دیپلماسی علمی از طریق راه اندازی دفتر کنسولی یکی دیگر از اهداف راه اندازی این دفتر در تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

رحیمی ادامه داد: دیپلماسی علمی در زیر مجموعه دیپلماسی عمومی است که فرآیند حمایت‌های یک دولت از برنامه‌های ارتباط بین المللی به‌شمار می‌رود و مخاطب آن ملت‌ها هستند.

رییس اداره کنسولی، اداره کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: دیپلماسی عمومی برای جذب افکارعمومی صورت می‌گیرد و با معرفی فناوری‌ها و ظرفیت‌های این حوزه در کشور و با تحت تاثیر قراردادن نخبگان و افراد دارای قابلیت‌های علمی و فنی امید است منافع ملی در حوزه‌های علمی، اجتماعی و اقتصادی تقویت شود.

وی اظهار کرد: ارتقای سطح تعاملات بین المللی و شناسایی ظرفیت‌های علمی ایران به سایر کشورها از جمله اهداف دیپلماسی علمی به شمار می‌رود.

رحیمی توضیح داد: در گذشته برخی دانشگاه‌ها با نگاه صرفا اقتصادی به موضوع جذب دانشجوی خارجی روی آوردند که متاسفانه مخاطراتی را برای این هدف عالی کشور ایجاد کرد اما باتوجه به پرداخت یارانه دولتی در بخش‌های مختلف از نظر اقتصادی نیازی به درآمد جذب دانشجوی خارجی وجود ندارد و تنها در راستای تقویت دیپلماسی علمی در این زمینه تلاش می‌شود.

رییس اداره کنسولی، اداره کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان اموردانشجویان اضافه‌کرد: باید کارمندان خود را بین‌المللی کنیم تا با ایجاد زیرساخت های لازم برای فرهنگ سازی، دانشجویان خارجی با ذهنیت مثبتی در کشور تحصیل کنند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: راه اندازی این دفتر بی شک یک رویداد مهم و نقطه عطفی در تحول دیپلماسی علمی دانشگاه شهید چمران است.

دکتر علی محمد آخوند علی ادامه‌داد: افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز از جمله اقدامات موثر در راستای ارتقای سطح علمی و افزایش تعاملات بین ‌المللی این دانشگاه و در مجموع استان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha