کد خبر 204133
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند

نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند

با قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی مشخص شد چهار نماینده فوتبال ایران در فصل آینده مسابقات

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد دیدار فینال جام حذفی مقابل رقیب دیرینه یعنی استقلال را با برتری پشت سر بگذارد و جام قهرمانی این تورنمنت را بالای سر ببرد تا به واسطه آن و با توجه به قهرمانی در لیگ برتر، سوپرجام فوتبال ایران را هم بالای سر ببرد.

با روشن شدن تکلیف جام حذفی فوتبال ایران در فصل جاری موضوع سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم مشخص شد و 4 نماینده فوتبال ایران در این رقابت‌ها تعیین شدند.

لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید در فرمت جدید برگزار خواهد شد و با تصمیم AFC و به واسطه برگزار نشدن این مسابقات در سال قبل که به خاطر برگزاری جام جهانی لغو شده بود، این دو دوره ادغام شده و طی تصمیم فدراسیون فوتبال ایران قرار بر این دو که قهرمان‌های لیگ و جام حذفی در این دو سال 4 نماینده ایران در آسیا باشند که طی آن دو قهرمان لیگ برتر سهمیه مستقیم و دو قهرمان جام حذفی یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف دریافت کنند.

تیم فوتبال استقلال فصل قبل قهرمان لیگ برتر شده بود و موفق شده بود سهمیه مستقیم آسیایی کسب کند و دیگر نماینده ایران در این مسابقات هم نساحی مازندران بود که قهرمانی جام حذفی فصل گذشته را کسب کرد و قرار بود امسال هم دو نماینده دیگر فوتبال ایران در لیگ و جام حذفی مشخص شوند که هر دو جام را پرسپولیس فتح کرد تا این تیم هم موفق به کسب سهمیه مستقیم آسیایی شود و علامت سوال باقی مانده سهمیه چهارم فوتبال ایران باشد.

در این میان باشگاه استقلال به واسطه بدهی به استراماچونی و عدم تسویه حساب به موقع با این سرمربی ایتالیایی موفق نشد مجوز حرفه‌ای دریافت کند و سهمیه این تیم در آسیا از بین رفت. اگرچه مسئولان باشگاه استقلال مدعی هستند هنوز شانس دریافت مجوز حرفه‌ای را دارند ولی شواهد موجود خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و تا این لحظه باید استقلال را حذف شده بدانیم و از این فهرست خارج کنیم.

بدین ترتیب فعلاً دو نماینده قطعی و مستقیم فوتبال ایران پرسپولیس و نساجی هستند و برای دو سهمیه دیگر باید به بررسی وضعیت لیگ در دو فصل اخیر برویم. نایب قهرمان این دوره لیگ برتر سپاهان است و نایب قهرمان فصل قبل پرسپولیس بود که خودش سهمیه مستقیم گرفته است و سپاهان تیم سوم این فصل است که این تیم هم سهمیه سوم فوتبال ایران است.

نماینده چهارم فوتبال ایران باید یکی از دو تیم چهارم جدول در دو فصل اخیر گل گهر سیرجان در فصل گذشته و تراکتور در فصل جاری است که یکی از این دو تیم سهمیه پلی آف خواهد گرفت و باید دید قوانین موجود و تصمیم فدراسیون فوتبال برای معرفی سهمیه چهارم و پلی آف فوتبال ایران کدام یک از این دو تیم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha