کد خبر 202723
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

اپل، استفاده از ChatGPT را در محیط کاری ممنوع کرد

اپل، استفاده از ChatGPT را در محیط کاری ممنوع کرد

بر اساس گزارش‌های جدید، شرکت اپل نیز مانند برخی دیگر از کمپانی‌های بزرگ دنیا، استفاده از ابزار هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Bard را در محیط کاری ممنوع کرده است. در ادامه این خبر به بررسی دلیل این ممنوعیت جنجالی می‌پردازیم.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛ به دنبال سامسونگ، جی پی مورگان، گلدمن ساکس و دیگر شرکت های بزرگ جهان، اپل نیز اکنون تصمیم گرفته است که استفاده از چت‌بات های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT ،Bard و Bing را در میان نیروی کار خود ممنوع کند. این اقدام بخشی از تلاش اپل برای جلوگیری از افشای تصادفی داده‌های محرمانه است. همچنین اپل نیز قصد دارد هوش مصنوعی خود را در آینده‌ای نزدیک معرفی کند.

اپل، استفاده از ChatGPT را در محیط کاری ممنوع کرد

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اپل افزون‌بر چت بات ها، به کارمندان خود نسبت به استفاده از برنامه Copilot مایکروسافت (نرم افزاری که به برنامه نویسی و نوشتن کد کمک می‌کند) هم هشدار داده است. این ممنوعیت اکنون که همه نگران روش مدیریت اطلاعات کاربران توسط این چت بات‌های هوش مصنوعی هستند، اعمال می‌شود. این پلتفرم‌ها مجموعاً دارای پایگاه کاربری بالغ بر صدها میلیون نفر هستند و به همین دلیل نحوه استفاده آن‌ها از داده‌های کاربران برای آموزش هوش مصنوعی به یک بحث بسیار نگران کننده تبدیل شده است.

در اوایل سال جاری، یک باگ در ChatGPT کشف شد که به برخی از کاربران اجازه می‌داد تاریخچه چت سایر کاربران را مشاهده کنند. این باگ باعث شد OpenAI (توسعه دهنده ChatGPT) به طور موقت این سرویس را آفلاین کند. به دنبال این مسائل مربوط به حریم خصوصی، OpenAI گزینه‌ای را برای کاربران معرفی کرد که با آن می‌توان قابلیت نگهداری تاریخچه چت را غیرفعال کرد.

اپل، استفاده از ChatGPT را در محیط کاری ممنوع کرد

در نتیجه بدون اجازه کاربران، ChatGPT نمی‌تواند از داده‌های آن‌ها برای آموزش و بهبود هوش مصنوعی خود استفاده کند. با وجود این حرکت، شرکت‌هایی مانند اپل هنوز از امنیت اطلاعات کاربران در این چت بات‌ها مطمئن نیستند و به همین دلیل استفاده از این چت‌بات‌ها را ممنوع کرده‌اند.


سامسونگ نیز موضع مشابهی اتخاذ کرده و کارمندان خود را از استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT منع کرده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی خود است و به کارمندان دستور داده است که هیچ اطلاعات شرکتی یا شخصی را با چت بات های دیگر شرکت‌ها به اشتراک نگذارند.

اپل، استفاده از ChatGPT را در محیط کاری ممنوع کرد

به نظر می رسد اپل نیز در حال توسعه نسخه‌ی جایگزینی برای ChatGPT است. در هر صورت، اپلیکیشن ChatGPT هم اکنون برای کاربران iOS در ایالات متحده در دسترس است و کاربران می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha