کد خبر 201401
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

افزایش امنیت دریایی و حفظ محیط زیست اولویت سازمان بنادر است

افزایش امنیت دریایی و حفظ محیط زیست اولویت سازمان بنادر است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش حفظ و امنیت دریای و تسهیل مجوز های کسب وکار از اولویت های برنامه سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ علی اکبر صفایی گفت: کنفرانس سواحل  بنادر و سازه های دریایی به علت کرونا در دوره قبلی تشکیل نشده بود، اما امسال با حضور پر رنگ دانشگاه های کشور و حضور وزیر راه وشهرسازی برگزار شد.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران، با سواحل طولانی و حضور ۲۳۴ بندر و وجود ۸۴۶ سازه دریایی ظرفیت ۴۰۰ میلیون تن و دارا بودن ناوگان های بزرگ و تراز بین المللی از بعد تناژ یکی از کشورهای دریا پایه در بین کشورهای دریایی به شمار می رود.

او می گوید: با رهنمودهای رهبر در حوزه اقتصاد دریا مسئولان نظام و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تدوین سیاست های کلان  هستند  و این اقدام  یک تحول بزرگ در سیاست های کلان  به شمار می رود که می تواند بستر مناسبی در این حوزه فراهم می‌کند و سهم GDP را  افزایش چشم گیر دهد .این سیاست گذاری نه تنها برای کشور بلکه برای کشورهای همسایه بسیار حائز اهمیت است.

صفایی گفت: در رابطه با موضوعات مربوط به حوزه دریایی  راهبردهای در حوزه  سیاست های اقتصاد دریا و  توانمندی‌های در  بخش های مختلف  و تسهیل فضای کسب و کار برای تمامی فعالان مهندسان مشاوران فراهم شده و در دستور کار وزارت راه وشهرسازی تمامی این فعالیت ها تسهیل می شود .

او گفت: اخذ مجوز و بهبود شرایط کسب و کار در مجموعه دریایی فراهم شده و  راهبرد وزارت راه وشهرسازی در این حوزه تعیین شده است.

صفایی تاکید کرد: سازمان بنادر همواره تلاش می کند ارتقای ایمنی حفظ محیط زیست و امینت دریایی را  داشته  باشند، از سوی دیگر حضو قدرتمند نیروی دریایی سپاه نه تنها زمینه امنیت خلیج فارس شده امنیت آب های آزاد و مقابله با دزدی دریایی در سال های گذشته انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha