کد خبر 166889
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

شمسایی: اعتبار فوتسال با رفتن به تورنمنت برزیل حفظ می‌شود

شمسایی: اعتبار فوتسال با رفتن به تورنمنت برزیل حفظ می‌شود

سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران درباره دیدار دوستانه با ازبکستان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان فردا در چارچوب دیداری دوستانه در تهران به مصاف هم می‌روند. وحید شمسایی، سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران در نشست خبری پیش از بازی اظهار کرد: ازبکستان حریف دیرینه ماست. من اولین بار در سال 2000 با آن‌ها بازی کردم که بازی پیچیده‌ای شد. در اولین فینالی هم که با آن‌ها بازی کردیم، در سال 2001 در ایران بود. ازبکستان به جز ژاپن همیشه یک پای فینال بوده است و سه بار با ما در فینال آسیا بازی کرده است.

او ادامه داد: در یکی دو سال گذشته با بهترین تیم‌های دنیا بازی کرده است. اگر اشتباه نکنم آن‌ها یک دبیرکل بسیار قوی دارند که خیلی به فوتسال رسیدگی می‌کند. ازبکستان تیم بسیار خوبی است و مربی‌اش هم‌بازی من بود. دروازه‌بان ازبکستان فکر کنم از زمان پرویز دهداری از او گل خورده تا همین الان. قشنگ فکر کنم از زمان جام تخت جمشید از ایرانی‌ها گل خورده است تا این نسل.

وی افزود: من گلایه‌ای از فدراسیون نداشتم و اگر بخواهم چیزی بگویم، با صراحت می‌گویم. آن‌قدر به نقل از من حرف‌هایی زدند که من در اینستاگرام به آن‌ها واکنش نشان دادم. ما گفتیم برنامه‌مان را به فدراسیون فوتبال داده‌ایم و در آن زمان لژیونرها را می‌خواهیم. ما مربیان و لژیونرهای‌مان را می‌خواهیم. آقای تاج کارش را با ما کرده است و ما گلایه‌ای نداریم. وقتی یک خبرگزاری مطلبی را از نقل قول ما تفسیر می‌کند، من جوابگو نیستم. این که بعدش اینترنشنال 100 بار آن را نشان می‌دهد به من ارتباطی ندارد. من خودم اینجا هستم و عاقل و بالغ هستم. البته مشکلات وجود دارد. تا الان اردوهای ما از بین نرفته است. به تایلند رفتیم و بازی‌های‌مان را کردیم و از قبل هم بازی با ازبکستان هماهنگ شده بود. در کل معتقدم که یک سال و دو، سه ماه مانده به جام جهانی با تفکر و آرامش بیش‌تری باید به مسیرمان ادامه دهیم.

سرمربی تیم‌ملی فوتسال درباره جوان‌گرایی در تیمش گفت: شروع کارم را سخت می‌دیدم. جابه‌جا کردن باتجربه‌ها در آمادگی کامل سخت بود با این حال دیدگاه ما چند ساله است. باید این اتفاق می‌افتاد. شاید پارسال خیلی از بزرگان رشته‌های ورزشی که پیگیر فوتسال بودند گفتند که کارت اشتباه بوده است اما امروز خوشحال هستم چرا که جوانان مبلغ قراردادشان تغییر کرد و از خارج از کشور به سراغ آن‌ها می‌آیند. از حسین طیبی تشکر می‌کنم که بزرگی می‌کند و بازیکنان جوان را به تیم‌های مختلف معرفی می‌کند. این خوشحال کننده است که لیگ معتبری مثل اسپانیا به دنبال بازیکنان ایرانی است. الان دو نفر هستند که به زودی سه نفر می‌شوند. دو نفر دیگر هم قرار است بروند که حسین پیگیر کارهای آن‌هاست. حسین بازیکنان را به خوبی آن‌جا جلوه می‌دهد. من به آقای تاج، کریمیان و اصولی اهداف یک سال و نیمه تا جام جهانی داده‌ام که اگر به آن‌ها برسیم، می‌توانیم جایگاه ویژه‌ای در جام جهانی داشته باشیم.

شمسایی در ادامه درباره اهدافش از بازی با ازبکستان بیان کرد: ما قطعا برای برد می‌رویم. ما احترام زیادی برای ازبکستان قائل هستیم. ما سه، چهار بازیکن جوان‌تر نسبت به تورنمنت تایلند داریم. ما آن‌ها را هم محک می‌زنیم ولی هدف اول‌مان نتیجه گرفتن است.

او درباره قراردادش با فدراسیون فوتبال توضیح داد: من زبان روزه هستم. خدا شاهد است که حتی یک بار هم قراردادش را نخوانده‌ام. قراردادم پیچیده بود چرا که در زمان آقای عزیزی خادم کارهایش انجام شد اما با رفتن او در زمان ماجدی امضا شد و در زمان آقای تاج ادامه پیدا کرد.  روی کاغذ قراردادم تا 29 اسفند 1401 اعتبار داشت اما تبصره‌ای داشت که تا جام جهانی تمدید می‌شد. من این را با قدرت می‌گویم، شما اگر بزرگ‌ترین مربی دنیا هم باشید و 100 سال قرارداد داشته باشید، اگر فدراسیون نخواهد جابه‌جا می‌شویم. ما با کمیته فوتسال صحبت‌های‌مان را کردیم و ظاهرا آقای کریمیان، قرار است قرارداد را تنظیم کند و یک سری موارد جزء وارد آن شود. این برنامه ازبکستان هم از قبل هماهنگ شده بود و به همین دلیل حضور پیدا کردیم.

سرمربی تیم‌ملی فوتسال ادامه داد: قانون حرفه‌ای این است که ما مسیرمان را ثبت و سند کنیم اما تا الان که در خدمت شما هستم، قراردادم را نخوانده‌ام. همین آقای سفال منش به من گفت که اگر بگذارم و بروم، باید 6 ماه غرامت بدهم ولی اگر بمانم، می‌توانم پول هم نگیرم. (با خنده) فکر می‌کنم روند امضای قرارداد جدید در شرف انجام است. فعلا صبر کنید و ببینیم که به ازبکستان می‌بازیم یا می‌بریم.

وحید شمسایی با اشاره به اینکه طی یک‌ ساله گذشته هر بازیکنی که باید از نظر تفکر خود می‌دیدیم، دیده‌ایم، گفت: اگر قرار باشد تیم برای جام جهانی آماده شود و اگر بنده حضور داشته باشم، شاکله 70 درصدی در سال 1402 باید مشخص شود و دیگر جای آزمون و خطا نیست. یک تورنمنت مربوط به تایلند را داشته‌ایم، مسابقات آسیایی و الان هم مسابقه با ازبکستان را پیش رو داریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال افزود: حضور ما در تورنمنت تایلند در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. ما دیگر حق اشتباه نداریم. در گذشته یک‌بار با اسپانیا و یک‌بار با برزیل مرتکب اشتباه شده‌ایم.

شمسایی با اشاره به این که برزیلی‌ها اعلام کرده‌اند که یک‌بار بدقولی کرده‌اید و اگر دوباره قصد دارید چنین اقدامی انجام دهید روی ایران برنامه‌ریزی نکنیم، خاطرنشان کرد: امیدوار هستم امروز که 26 فروردین ماه است، شهریور ماه تیم ملی به برزیل برود. این اعتبار بین‌المللی فوتسال ایران است و باید رخ دهد.

 وی با بیان اینکه دوست داشتم به جای برخی تیم‌های آسیایی، تیم‌های قدرتمندتری حضور داشتند، گفت: قرار بود آرژانتین در این مسابقات حضور داشته باشد. باید با تیم‌های بزرگ تنه به تنه شویم. امیدوار هستم اعتبار رشته فوتسال با رفتن به تورنمنت برزیل حفظ شود. از چند ماه قبل اقدامات انجام شده است و الان آماده هستیم.

هم‌چنین شهاب سفال منش، مربی تیم ملی گفت: از فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم و در نهایت تلاش‌ها مبنی براین شد که من به این مجموعه برسم و حضور داشته باشم. در مورد برنامه‌ریزی باید بگویم یک مجموعه فنی برنامه‌ها را جلو می‌برد نه یک فرد. فکر می‌کنم تدوین برنامه‌ها از گذشته بود و نزدیکی مجموعه ما باعث می‌شود که هر کجا خلا باشد یا مشکلی به وجود بیاید همه کمک کنند. من نیز تا آنجا که در توانم باشد کمک می‌کنم.

او ادامه داد: این که این قضیه اذیت کننده باشد، در هر صورت سرباز کشور هستیم. اگر قرار باشد یک ساعت کمک کنیم، حاضریم این مسیر را بیاییم  و فکر می‌کنم واقعا باعث افتخارم است که در کنار این مجموعه و بچه‌ها حضور دارم. امیدوارم این مجموعه فنی ما در این بازی عملکرد شایسته‌ای داشته باشد. به جرات بگویم از سال گذشته تا پایان جام جهانی برنامه‌های‌مان را طراحی کردیم و تا الان جامه عمل پوشاندیم. برنامه‌های ما تا پایان جام جهانی هم مشخص است و امیدوار هستم با حمایت فدراسیون فوتبال و رسانه‌ها برنامه‌ها را عملی کنیم و در نهایت این موفقیت برای فوتبال کشور است.

برچسب‌ها