کد خبر 165525
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

در موج برگشت مسافران نوروزی؛

لزوم رعایت قوانین و مقررات رانندگی در حین بازگشت از سفر/ تراکم بالای ترافیک در محورهای شمالی

لزوم رعایت قوانین و مقررات رانندگی در حین بازگشت از سفر/ تراکم بالای ترافیک در محورهای شمالی

در حال حاضر تردد از محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) و آزادراه تهران - شمال تا اطلاع بعدی ممنوع است همچنین در محور چالوس مسیر شمال به جنوب حدفاصل ماسال تا مجلار و حدفاصل انارک تا هزارچم بار ترافیکی سنگین را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، امروز 12 فروردین ماه بسیاری از هموطنان که به شهرها و استان‌های متفاوت کشور سفر کرده بودند، در حال بازگشت از سفر به شهرهای خود هستند و در همین راستا چند روزیست که شاهد بار برگشت ترافیک در محورهای مواصلاتی کشور هستیم.

در حال حاضر تردد از محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) و آزادراه تهران - شمال تا اطلاع بعدی ممنوع است که بار ترافیکی محور سریع تر تخلیه شود و در محور چالوس مسیر شمال به جنوب حدفاصل ماسال تا مجلار و حدفاصل انارک تا هزارچم بار ترافیکی سنگین را شاهد هستیم.

 در محور هراز مسیر شمال به جنوب محدوده های کلرد و گزنک و مسیر جنوب به شمال محدوده لاسم بار ترافیکی سنگین و آزادراه رشت – قزوین محدوده های رودبار و شیرین سو و ترافیک سنگین در محور قدیم رشت - قزوین حدفاصل پارک جنگلی سراوان تا امامزاده هاشم بار ترافیکی نیمه سنگین وجود دارد.

البته تردد در محور فیروزکوه رفت و برگشت به صورت روان است و محور فیروزکوه و چالوس دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی هستند.

طبق آخرین اطلاعات، بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ، زنجان و کردستان و بارش باران در برخی از محورهای استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان و گیلان وجود دارد.

باتوجه به وضعیت جوی و تراکم ترافیک موجود در محورهای گفته شده، می‌طلبد که رانندگان وسایل نقلیه با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفر کنند و از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند تا شاهد کاهش حوادث و سفری ایمن در سطح محورهای مواصلاتی باشیم.

برچسب‌ها