کد خبر 163641
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

آغاز طرح تشدید بازرسی از  واحدهای عرضه‌کننده شیرینی و خشکبار

آغاز طرح تشدید بازرسی از  واحدهای عرضه‌کننده شیرینی و خشکبار

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت، گفت: با توجه به افزایش تقاضای خرید محصولات شیرینی و خشکبار در ایام پایانی سال، طرح تشدید بازرسی از این واحدهای صنفی با هدف جلوگیری از کم‌فروشی و گران‌فروشی ابلاغ شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «اکبر تقوی»،  شوازی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی بازرسان و ناظران باید نظارت بیشتری بر وضعیت خرید و فروش کالاها بخصوص محصولات پر تقاضا از نظر رعایت حقوق مصرف کنندگان داشته باشند و با هرگونه افزایش قیمت بدون مجوز قانونی برخورد کنند.

وی افزود: برخی اقلام مخصوص نوروز از جمله انواع آجیل و شیرینی مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند و بر همین اساس سازمان حمایت با ابلاغیه ای به رئیس اتاق اصناف ایران، طرح تشدید بازرسی و نظارت بر فعالیت قنادی‌ها و فروشگاه‌های خشکبار و آجیل را ارسال و خواستار نظارت جدی‌تر بازرسان نسبت به کنترل قیمت‌های ابلاغی و وزن جعبه‌های شیرینی و رعایت از سوی واحدهای مذکور شده است.

تقوی شوازی با تاکید بر رعایت وزن جعبه‌های شیرینی مندرج در نرخ نامه از سوی واحدهای صنفی مربوطه، خاطرنشان کرد: تمام واحدهای قنادی موظف‌اند با رعایت تمام قوانین صنفی و خودداری از هرگونه افزایش قیمت، نسبت به درج نرخ‌های مصوب در معرض دید مشتریان به شکلی که به‌وضوح قابل مشاهده باشد اقدام کنند.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت اعلام داشت: مردم می‌توانند هرگونه تخلف از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب در این زمینه را به تلفن 124 اطلاع دهند.

برچسب‌ها