کد خبر 161661
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

مخالفت یکی از اعضای اوپک با کاهش عرضه نفت به بازار

مخالفت یکی از اعضای اوپک با کاهش عرضه نفت به بازار

به دنبال اعلام روسیه برای کاهش تولید داوطلبانه، وزیر انرژی امارات اعلام کرد، نیازی نیست که اعضای گروه اوپک پلاس زودتر از موعد با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از رویترز، به دنبال اعلام روسیه برای کاهش تولید داوطلبانه در آخر هفته گذشته، وزیر انرژی امارات اعلام کرد، نیازی نیست که اعضای گروه اوپک پلاس زودتر از موعد با یکدیگر دیدار کنند.

سهیل المزورعی توضیح داد: «من نیازی به این نشست نمی‌بینم. بازار متوازن است».

روسیه روز جمعه اعلام کرد، مسکو تصمیم گرفته تا تولید خود را داوطلبانه 500 هزار بشکه در روز در ماه مارس کاهش دهد و هیچ مشورتی با اوپک پلاس صورت نگرفته است.

اوپک پلاس در ماه اکتبر توافق کردند که تولید خود را روزانه 2 میلیون بشکه تا پایان سال 2023 کاهش دهند.

قرار نشست کمیته نظارتی اوپک در اوایل ماه آوریل و نشست اصلی در 4 ژوئن برگزار شود.

پس از اینکه روسیه اعلام کرد تولیدش را کاهش می دهد، قیمت نفت 2 درصد افزایش یافت.

مزروعی گفت، این توافق به دلایلی «بلندمدت» است و تنها در صورتی که گروه متوجه شود که موضوعی بازار را تکان می‌دهد، آن را تغییر خواهند داد.

وی افزود: «ما این موضوع را تاکنون ندیده‌ایم. بازار متوازن و با ثبات است».

وقتی از وی پرسیده شد، چه عواملی که بازار را تکان می‌دهد مدنظر اوپک پلاس است، به کاهش محدودیت‌های کرونا در چین و وضعیت اقتصاد جهانی اشاره کرد.

این مقام اماراتی اضافه کرد، چین یکی از عوامل مهم است و نشانه های مثبتی وجود دارد که این کشور به وضعیت سابق باز می گردد و ما از این بابت خوشحالیم.

وزیر انرژی امارات توضیح داد، مردم تلاش می کنند نفت کمتر مصرف کنند نه این علت که قیمت‌ها بالاست به این دلیل که وضعیت اقتصادی خوب نیست.

برچسب‌ها