کد خبر 161610
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

کارشناسان سازمان ملل: جهان جلوی تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها را بگیرد

کارشناسان سازمان ملل: جهان جلوی تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها را بگیرد

کارشناسان مستقل سازمان ملل خواستار اتخاذ اقداماتی از سوی جامعه بین‌المللی در راستای توقف تخریب سازماندهی شده خانه‌های فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش گروه سیاسی حیات ، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید تدابیری اتخاذ کند تا تخریب‌های سیستماتیک و عمدی منازل، بستن خانه‌ها، جابجایی خودسرانه و اخراج اجباری فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است: تخریب سیستماتیک منازل فلسطینی‌ها، ساخت شهرک‌های غیرقانونی و مخالفت سیستماتیک با صدور مجوز ساخت برای فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی یک جنایت است.

طبق این بیانیه، کارشناسان سازمان ملل بارها نگرانی‌های خود را نسبت به این مسائل با دولت اسرائیل در میان گذاشته، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: ما از مصونیت گسترده اسرائیل، به ویژه در زمینه نقض حقوق بشر و جنایات جنگی ابراز تاسف می‌کنیم.

این کارشناسان همچنین تاکید کردند: زمان آن فرا رسیده است که دادگاه‌های حکمیت بین‌المللی ماهیت اشغالگری اسرائیل را مشخص کنند و به دنبال تحقق عدالت و محاکمه اسرائیل به دلیل جنایات آن در اراضی اشغالی فلسطین باشند.

طبق اعلام دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر، اسرائیل طی ماه ژانویه 132 ساختمان فلسطینی را در 38 منطقه کرانه باختری تخریب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 135 درصد افزایش داشته است.

منبع: صدی البلد

برچسب‌ها