کد خبر 159195
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

آمار عجیب نقل و انتقالات ذوب آهن با تارتار؛ جابجایی 30 بازیکن در 1.5 فصل

آمار عجیب نقل و انتقالات ذوب آهن با تارتار؛ جابجایی 30 بازیکن در 1.5 فصل

سرمربی ذوب آهن در مدت زمان 1.5 فصل حضور روی نیمکت ذوب آهن بازیکنان زیادی را جذب کرده که حدود نیمی از آنها در ادامه از این تیم جدا شدند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ باشگاه ذوب آهن به عنوان یک باشگاه قدیمی و ریشه دار و البته پرافتخار فوتبال ایران چند سالی است که به دلیل کاهش هزینه و سطح سرمایه گذاری در فوتبال ایران دیگر چهره یک مدعی را ندارد و به تیمی متوسط تبدیل شده که بعضاً در سال‌های گذشته از گزینه های سقوط به دسته پایین‌تر هم بوده است. این تیم در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در سطح مدیریت و کادرفنی داشته ولی این فصل برخلاف فصول گذشته سرمربی خود را ابقا کرد تا فصل جدید را هم با مهدی تارتار دنبال کند و به اصطلاح ثبات روی نیمکت این تیم برقرار شده است.

سرمربی گاندوها فصل قبل عملکرد پر فراز و نشیبی در این تیم داشته و در پایان در جایگاه هفتم جدول قرار گرفت که رتبه نسبتاً مناسبی برای این تیم محسوب می‌شود ولی در  فصل جاری با وجود گذشت یک نیم فصل، گاندو ها در نیمه دوم جدول قرار گرفته‌اند که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به فصل گذشته محسوب می‌شود. در این میان فارغ از نتایج تیم، آمار عجیب و غریبی از یک و نیم فصل حضور تارتار روی نیمکت ذوب آهن به ثبت رسیده که مربوط به رفت و آمد بازیکنان در این تیم است. جابجایی 30 بازیکن در یک و نیم فصل که می‌تواند یک رکورد در نوع خودش باشد.

 

ورودی‌های ذوب آهن از ابتدای حضور تارتار:

بابا محمدی، عارف رستمی، مرتضی خراسانی، سعید باقرپسند، سجاد آشوری، محمدعلی فرامرزی، احسان پنشنبه، حامد نورمحمدی، صادق صادقی، آرمان اکوان، محمد ابراهیم رضا زاده، حبیب فرعباسی، پارسا جعفری، رضا غفاری، امیرحسین جدی، امیرحسین صدقی، نادر محمدی، آرمان قاسمی، دارکو بیدوف، شهرام سالاری، امین درویشی، حسام پورهاشم، پویا مختاری، پویا پورعلی، سامان نریمان جهان، روح الله سیف اللهی، حسین ابراهیمی، رضا خالقی‌فر، سجاد دانایی، سجاد جعفری، محمد خدابنده لو و دانیال ماهینی که مدتی در ذوب آهن حضور داشت و در ادامه قراردادش را فسخ کرد و به پیکان بازگشت.


حدود نیمی از این بازیکنان در ادامه راه از ذوب آهن جدا شده و در حال حاضر عضو این تیم نیستند و علاوه بر این نفرات عبدالله حسینی، وحید محمد زاده، سینا اسدبیگی، یوسف بهزادی، حسین شنانی و میلاد جهانی هم پیش از حضور تارتار عضو ذوب آهن بودند و در ادامه راه از این تیم جدا شدند. برخی از این نفرات برخلاف خواست تارتار از تیم رفتند و تعدادی هم در لیست مازاد قرار داشتند.

این میزان جابجایی از لحاظ فنی توجیهی ندارد و یک آمار منفی در کارنامه سرمربی ذوب آهن است و به انتخابات اشتباه مکرر او اشاره دارد که هزینه هنگفتی هم روی دست باشگاه گذاشته و بازدهی فنی آن هم با توجه به نتایج تیم منفی بوده است. در این میان البته نکات مثبتی هم مثل تزریق بازیکن از آکادمی و تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان و استفاده از آنها در کارنامه تارتار وجود دارد. نفراتی مثل ابوالفضل طاهری نژاد که برای ذوبی‌ها گلزنی کرده است یا محمدحسین اسلامی که تبدیل به مهره کلیدی برای این تیم شده است و یا جلال مداحی که به عنوان دفاع چپ عملکرد خوبی برای ذوب آهن داشته است ولی در مجموع مهدی تارتار نمره منفی بزرگی بابت نقل و انتقالات تیمش می‌گیرد.

برچسب‌ها