کد خبر 156079
۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

ناصر ابراهیمی در گفتگو با حیات: کل بازیکنان استقلال و پرسپولیس را داخل چرخ گوشت بیاندازی یک کریم باقری از آنها در نمی‌آید

تاج چه گلی به سر فوتبال ایران زده که با وقاحت صحبت می‌کند؟/ سرمربی داخلی در تیم ملی بود در فرودگاه او را تیرباران می‌کردند

تاج چه گلی به سر فوتبال ایران زده که با وقاحت صحبت می‌کند؟/ سرمربی داخلی در تیم ملی بود در فرودگاه او را تیرباران می‌کردند

پیشکسوت فوتبال انتقادات تندی علیه تیم ملی، فدراسیون فوتبال و پرسپولیس مطرح کرده است.

ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تساوی پرسپولیس مقابل پیکان اظهار داشت: من بازی را به طور کامل ندیدم و رقبتی هم برای دیدن بازی‌هایی با این کیفیت پایین نداشتم ولی همان دقایقی که دیدم واقعاً هیچ چیز دلچسبی در بازی پرسپولیس نبود و از کیفیت بازی شرمسار شدم که تیم پرسپولیس چرا به چنین روزی افتاده است. نه یک حمله ای نه بازی چشم نوازی، با این شرایط و این کیفیت مسابقات انتظار داریم تیم ملی‌مان در جام جهانی نتیجه بگیرد. اگر نتیجه بگیریم جای تعجب دارد.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنم کی‌روش را برای تیم ملی آوردند و نتیجه‌اش را دیدیم. من این مسائل را از قبل پیش بینی کرده بودم ولی کسی به حرف ما اهمیتی نمی‌داد. حالا شما فکرش را بکنید این افراد که کی‌روش را برگرداندند اگر مربی دیگری این نتایج را گرفته بود چکارش می‌کرند؟ همین افرادی که حامی کی‌روش هستند اگر مربی ایرانی چنین عملکردی داشت او را ترور رسانه‌ای می‌کردند و جوری به او حمله می‌کردند و حتی در همان فرودگاه موقع برگشت تیر باران می‌شد. چقدر مربی ایرانی را تخریب کردیم و امثال کی‌روش را بالا بردیم. نتیجه اش چه شد؟

مربی اسبق تیم ملی در ادامه گفت: فوتبال ایران کلاً افتاده دست یک مشت دلال و مربیان هم متاسفانه به جای اینکه دنبال بازیکن باشند از همین افراد بازیکن جذب می‌کنند. الان شما به من بگو ستاره فوتبال ایران کیست؟ چند نفر از دل این لیگ می‌توانید اسم ببرید که بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند؟ نمی‌خواهم به کسی توهین کنم ولی کل بازیکنان استقلال و پرسپولیس و چند تیم دیگر را در چرخ گوشت بریزی از دل آنها یک علی دایی یا کریم باقری بیرون نمی‌آید.

ابراهیمی افزود: آقای تاج که می‌آید با وقاحت تمام بعد از شکست در جام جهانی آن طور در تلویزیون صحبت می‌کند بگوید در این 8 سال چه گلی به سر فوتبال ایران زده است؟ الان چه کاری به جز آوردن کی‌روش برای فوتبال ایران کرد؟ یک فدراسیون دیگر و مربی دیگر تیم ملی را به جام جهانی برد و اینها آمدند استفاده‌اش را بردند و تیم حاضر و آماده را تحویل گرفتند و رفتند شکست خوردند و برگشتند.

وی در ادامه گفت: دیروز سه بازی برگزار شد و دو بازی صفر - صفر شد و یک بازی دیگر هم دقیقه 90 آن پنالتی مشکوک را برای استقلال گرفتند که توانست گل بزند و آن بازی هم اگر پنالتی نمی‌گرفتند صفر - صفر می‌شد و این سطح فوتبال امروز ماست و مقایسه کنید و ببینید با 15-20 و حتی 30 سال پیش قابل مقایسه است یا نه. یک زمان فوتبال ایران پنجعلی ها و محرمی ها و بیانی ها و باقری ها و دایی ها را داشت و الان چه داریم؟ یک بخشی از این وضعیت هم به خاطر نبود تماشاگر است که بازیکن انگیزه بازی پیدا نمی‌کند. ما در زمین خاکی هم بازی می‌کردیم هم محلی ها می‌آمدند و بازی ما را تماشا می‌کردند. مگر فوتبال بدون تماشاگر می‌شود؟

پیشسکوت فوتبال در پاسخ به این سوال که اگر یحیی گل محمدی از او مشاوره بخواهد چه می‌گوید، توضیح داد: به او می‌گویم به جای اینکه از دلال‌ها بازیکن بگیرد خودش برود دنبال کشف استعداد. فوتبال ایران منبع استعداد است. من خودم علی کریمی را از زمین خاکی کرج پیدا کردم. علی دایی را اولین بار من کشف کردم و می‌خواستم به فتح ببرم ولی جای خالی نداشتیم و رفت تاکسیرانی بازی کرد. خدابیامرز انصاریان و مهدی هاشمی نسب چند سال ذخیره نادر محمد خانی و... بودند و کم کم به ترکیب اصلی رسیدند. توصیه من به یحیی همین است.

ابراهیمی در پایان گفت: اینکه می‌گویند لوکادیا رفته و کمبود داریم را قبول ندارم. اگر عبدی و پاکدل خوب نیستند چرا نگهشان داشتی و اگر خوب هستند چرا استفاده نمی‌کنی؟ پرسپولیس باید وابسته به یک بازیکن باشد؟ مگر لوکادیا چقدر موثر بود؟ حالا 3-4 گل زد و رفته دنیا به آخر خط رسیده است؟ وقتی نیمکت قوی برای تیمت درست نمی‌کنی وضعیت همین می‌شود. اینکه به خاطر نبود لوکادیا مشکل داریم بهانه است و اصلا قبول ندارم.

برچسب‌ها