کد خبر 155549
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

ترکیب احتمالی پرسپولیس در دربی: معادله مبهم خط حمله

ترکیب احتمالی پرسپولیس در دربی: معادله مبهم خط حمله

پرسپولیس در غیاب دو مهاجم اصلی خودش باید به مصاف استقلال برود و باید دید چاره یحیی گل محمدی برای این مشکل چیست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس بعد از وقفه طولانی مدتی که در مسابقات لیگ به دلیل جام جهانی ایجاد شده بود عصر امروز و از ساعت 17:30 در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف استقلال خواهد رفت. پرسپولیس در شرایطی به مصاف آبی‌ها خواهد رفت که دو مهاجم اصلی این تیم در اختیار گل محمدی نیستند. یورگن لوکادیا ایران را ترک کرده و شیخ دیاباته هم درگیر مصدومیت است و به گفته سرمربی قرمزها تا سه هفته در اختیارتیم نخواهد بود و در نبود این نفرات باید دید چاره کادرفنی برای چینش خط حمله تیم چیست و در این شرایط حدس زدن 11 مرد اصلی سرخ‌ها کار دشواری است.

 

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند

گلر قرمزها بعد از بدشانسی بزرگ و مصدومیتی که در جام جهانی و در دقایق اولیه بازی برایش پیش آمد خود را به بازی سوم مقابل آمریکا رساند و حالا هم برای اینکه در دربی حضور داشته باشد جراحی بینی خودش را به تعویق انداخته و امروز با گارد محافظ روی صورت به مصاف استقلال خواهد رفت و باید دید تجربه بالای او به ثبت کلین شیت مقابل استقلال در این بازی حساس کمک می‌کند یا نه.

 

مدافع راست: دانیال اسماعیلی‌فر

مدافع راست پرسپولیس بعد از اینکه جام جهانی را از دست داد حالا با انگیزه بالایی قصد دارد در لیگ برتر به درخشش خودش ادامه دهد تا از شانس حضور در جام ملت های آسیا و دعوت به تیم ملی استفاده کند. او وقتی به پرسپولیس آمد گفت هدفش رسیدن به تیم ملی است و این موضوع را در پرسپولیس برای خودش راحت تر می‌بیند ولی این رامین رضاییان بود که نظر مثبت کی‌روش را جلب کرد. باید دید مدافع راست پرسپولیس امروز در نبرد با مهدی قایدی چه می‌کند.

 

مدافع میانی: گئورگی گولسیانی

مدافع گرجستانی با تجربه پرسپولیس بعد از چند فصل موفق در فوتبال ایران در تیم‌های ذوب آهن، سپاهان و نساجی در نهایت به یکی از دو قطب فوتبال ایران پیوست و برای اولین بار قرار است دربی پایتخت را تجربه کند. ویژگی بارز کار دفاعی گولسیانی، آرامش و اعتماد به نفس بالای اوست و معمولاً درگیر جو و شرایط بازی نمی‌شود و تمرکزش از بین نمی‌رود. باید دید مقابل خط حمله استقلال چه عملکردی خواهد داشت.

 

مدافع میانی: مرتضی پورعلی‌گنجی

مدافع ملی پوش پرسپولیس بعد از بازگشت از جام جهانی حالا آماده تجربه کردن اولین دربی عمرش است و انگیزه زیادی دارد تا به بیرانوند در ثبت کلین شیت در این بازی مهم کمک کند. پورعلی‌گنجی مدافع با تجربه‌ای است ولی کار دشواری برابر خط حمله فرصت طلب استقلال دارد و باید دید اولین دربی او با چه عملکردی از سوی این بازیکن همراه خواهد بود.

 

مدافع چپ: علی نعمتی

کمبود بازیکن در قوای تهاجمی پرسپولیس احتمالاً وحید امیری را به فاز هجومی منتقل می‌کند و علی نعمتی که خصوصیات تدافعی‌تری دارد شانس بیشتری برای تبدیل به مدافع چپ در ترکیب اصلی امروز پرسپولیس خواهد داشت و وظیفه خطیر مهار کردن محمد محبی و کوین یامگا در آن سمت را بر عهده دارد و اگر بتواند از پس این کار بر بیاید بخش مهمی از قوای هجومی استقلال را از کار خواهد انداخت.

 

هافبک دفاعی: میلاد سرلک

سرلک که در دقیقه 90 از سفر به قطر و رفتن به جام جهانی بازماند، فرصت خوبی دارد تا با درخشش در دربی یک بار دیگر توانایی‌های خودش را اثبات کند. او شانس بیشتری برای بازی نسبت به اسدبیگی و کامیابی‌نیا دارد و اگر یحیی بخواهد دو هافبک دفاعی به بازی بگیرد شاید کمال هم در کنار او به میدان برود و در غیر این صورت سرلک تنها بازیکن در این پست در ترکیب امروز خواهد بود.

 

هافبک میانی: سروش رفیعی

با توجه به نبود دیاباته و لوکادیا به نظر می‌رس گل محمدی بار هجومی تیمش را بین سایر بازیکنان خط میانی و هجومی پخش کند و از همین رو به جای استفاده از دو هافبک دفاعی، از سروش رفیعی یک خط جلوتر استفاده خواهد کرد که هم کارایی نگه داشتن و حفظ توپ را دارد و هم می‌تواند در طراحی حملات و پخش کردن توپ به بار هجومی تیمش کمک کند.

 

هافبک هجومی:وحید امیری

بازیکن ملی پوش پرسپولیس در نقش آچارفرانسه برای این تیم در هر پستی که بخواهند می‌تواند بازی کند و خوب باشد. با توجه به کمبود مهره در فاز تهاجمی به نظر می‌رسد او هافبک هجومی متمایل به سمت چپ در ترکیب پرسپولیس در بازی امروز باشد و به قوای هجومی تیمش کمک کند و از تجربه و قدرت حمل توپ خودش در طراحی حملات استفاده کند.

 

هافبک هجومی: سعید صادقی

شاه ماهی نقل و انتقالات لیگ برتر که تا پای توافق با استقلال هم پیش رفته بود امروز مقابل این تیم به میدان خواهد رفت و او هم یکی از دربی اولی ها محسوب می‌شود. صادقی اگر روز خوبش باشد می‌تواند خط دفاعی استقلال را حسابی آزار دهد و به مهاجمان تیمش در ایجاد موقعیت و شکستن سد دفاعی استقلال کمک کند و در این شرایط روز سختی برای مدافعان آبی رقم خواهد خورد.

 

مهاجم سایه: مهدی ترابی

این یکی از سیستم های مورد علاقه یحیی گل محمدی است که از یک هافبک تهاجمی یا وینگر به عنوان مهاجم سایه استفاده کند و یک قدم عقب‌تر از مهاجم نوک تیمش او را به کار بگیرد و مهدی ترابی بارها در چنین سیستمی مورد استفاده قرار گرفته است و جواب هم داده است. با توجه به نبود لوکادیا و دیاباته احتمال اینکه یحیی دوباره سراغ سبک بازی مورد علاقه خودش برود و ترابی را در این پست قرار دهد زیاد است.

 

مهاجم نوک: حامد پاکدل (مهدی عبدی)

این سخت‌ترین قسمت حدس زدن ترکیب احتمالی پرسپولیس در بازی امروز است. دو مهاجمی که زیاد در این فصل به آنها روی خوش نشان داده نشد و بعد از جذب مهاجمان خارجی جایشان در ترکیب اصلی تنگ‌تر هم شد امروز شانس حضور در بازی را دارند. اگر یحیی گل محمدی بخواهد به بازی مستقیم روی بیاورد پاکدل گزینه مناسب‌تری است ولی اگر بازی زمینی را مد نظر داشته باشد تکنیک و سرعت عبدی بیشتر از پاکدل خواهد بود ولی به نظر می‌رسد پاکدل در ترکیب اصلی و عبدی گزینه تعویض در نظر گرفته شوند.

 

ترکیب احتمالی پرسپولیس در دربی

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، وحید امیری، مهدی ترابی و حامد پاکدل

برچسب‌ها