کد خبر 154889
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

حسن روشن در گفتگو با حیات:

کی‌روش با این آبروریزی چطور می‌خواهد بازهم روی نیمکت ایران بماند؟/ ساپینتو دست برنده را در دربی در اختیار دارد

کی‌روش با این آبروریزی چطور می‌خواهد بازهم روی نیمکت ایران بماند؟/ ساپینتو دست برنده را در دربی در اختیار دارد

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد عملکرد کی‌روش در جام جهانی و دربی پایتخت صحبت کرد.

حسن روشن در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی اظهار داشت: عملکرد تیم ملی در جام جهانی را همه دیدند و این یک آبرو ریزی بود. ما شایستگی این را داشتیم که از گروه‌مان صعود کنیم ولی تصمیمات اشتباه کی‌روش مانع از این شد که راهی مرحله بعد شویم. برنامه ریزی ما روی این بود که مقابل تیم‌هایی مثل انگلیس و آمریکا کم گل بخوریم و این باعث شد که از توانایی‌هایمان صرف نظر کنیم. سیستم 1-4-5 که مقابل انگلیس در نظر گرفته شد عملاً ما را خلع سلاح کرد چرا که سردار آزمون نیمکت نشین شد و بازیکنی مثل طارمی هم نمی‌توانست به درستی تغذیه شود و این دو بازیکن کسانی هستند که همه حریفان از آنها وحشت داشتند و برای مهارشان برنامه ریزی کرده بودند. دیدید که وقتی آزمون وارد زمین شد تیم جان گرفت و توانستیم دو گل بزنیم.

وی افزود: بازی با ولز هم با دو مهاجم بازی کردیم و عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم ببریم ولی مقابل آمریکا بازهم حواسمان ابتدا به گل نخوردن بود و همین باعث شد شکست بخوریم. ما جام جهانی را به ترسو بودن کی‌روش واگذار کردیم و می‌توانستیم مثل دیگر تیم‌های آسیایی عملکرد موفقی داشته باشیم ولی چیزی جز آبروریزی برای ما باقی نماند.

پیشکسوت فوتبال در مورد ادامه همکاری با کی‌روش عنوان کرد: واقعاً کی‌روش دیگر با چه رویی می‌خواهد در تیم ملی بماند؟ او حدود 10 سال روی نیمکت تیم ملی بود و هیچ موفقیتی به دست نیاورد. اینکه می‌گویند کی‌روش وقت نداشت و دو ماه مانده به جام جهانی آمد هم حرف درستی نیست، او دو ماه روی نیمکت تیم ملی نبود و ده سال اینجا بود و با فوتبال ایران و بازیکنان به خوبی آشنایی داشت. تنها بازیکن جدیدی که در فهرست تیم ملی حضور داشت ابوالفضل جلالی بود. پس این‌ها همه توجیه و بهانه است. ما اگر قرار بود این نتایج را کسب کنیم چرا اصلاً با اسکوچیچ قطع همکاری کردیم؟ او که در بدترین شرایط تیم ملی را تحویل گرفت و در بهترین شرایط ممکن تحویل داد. با او نمی‌توانستیم این نتایجی که با کی‌روش گرفتیم را کسب کنیم؟

روشن افزود: به نظرم تا زمانی که تاج و نبی در فدراسیون فوتبال باشند کی‌روش هم حضور دارد و اجازه نمی‌دهند فرد دیگری روی کار بیاید. حالا هرچقدر هم بگوییم هیات رئیسه و... مخالف هستند ولی واقعیت چیز دیگری است. در این شرایط بعید می‌دانم ما برای جام ملت‌ها هم شانسی داشته باشیم.

وی در مورد دربی پیش رو هم توضیح داد: به نظرم دو تیم در سطح کیفی مناسبی نیستند و دو ماه است که بازی رسمی انجام ندادند و این روی کیفیت بازی تاثیر می‌گذارد و این بازی را بیشتر از بعد روحی و روانی مهم می‌بینم و هرکس بتواند شرایط روحی و روانی مناسبی در تیمش ایجاد کند شانس بیشتری دارد. یحیی گل‌محمدی وضعیت خوبی در پرسپولیس ندارد و ممکن است باخت در این بازی جایگاهش را به خطر بیاندازد و محتاطانه تر بازی می‌کند و از سمت دیگر در مسائل روحی و روانی ساپینتو قوی‌تر عمل می‌کند و اگر بتواند به اعصابش مسلط باشد برگ برنده در دست اوست و شانس بیشتری دارد. هر چند فکر می‌کنم مساوی محتمل‌ترین نتیجه است.

برچسب‌ها