کد خبر 151718
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

اهدای نشان فداکاری به امیر سرتیپ محمد رضا رحیمی و شهید سرتیپ ایرج نصرت زاد

اهدای نشان فداکاری به امیر سرتیپ محمد رضا رحیمی و  شهید سرتیپ ایرج نصرت زاد

در آستانه سالروز شهادت سپهبد شهید ولی الله قرنی آیین اهدای نشان شجاعت و فداکاری به «امیر سرتیپ محمد رضا رحیمی» و شهید «سرتیپ ایرج نصرت زاد» با حضور فرمانده کل ارتش در در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حیات طیبه، در این مراسم امیر سرتیپ محمدرضا رحیمی آزاده و جانباز دوران انقلاب اسلامی با روایت خاطره‌ای از «سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی» گفت: شهید قرنی اشراف خوبی بر عملکرد مالی و سیستم درون ارتش داشت، از سال 1336 مبارزه سیاسی و عملیاتی جدی را در مقابل رژیم پهلوی و شاه آغاز کرده بود و طرح کودتای او برای براندازی رژیم پهلوی منجر به دستگیری، محاکمه و اخراجش در همان سال شد.


وی افزود: وقتی پس از تحمل دو سال و هشت ماه از زندان آزاد شد مبارزاتش علیه شاه پررنگ‌تر شد و مصادف با این تلاش و آزادی‌خواهی، نهضت امام خمینی (ره) و مبارزات علیه شاه و آمریکا و اسرائیل آغاز شده بود و شهید قرنی به جمع شاگردان جنبش اسلامی امام(ره) متصل شد،  23 بهمن ماه57  او با حکم امام (ره) و با درجه سرلشکری به عنوان رئیس ستاد ارتش انقلاب منصوب شد. انتصابی که با وجود دوره کوتاه 43 روزه ثمرات و خدمات بسیار حیاتی و ارزشمندی را برای کشور به ارمغان آورد.

سرتیپ رحیمی درباره خدمات شهید قرنی به انقلاب عنوان کرد: در آن دوره بسیار سخت شهید قرنی در چند جبهه مبارزه کرد، گروهک‌های ضدانقلاب که به صورت رسمی در برابر انقلاب موضع گرفته بودند و کسانی که دوستدار انقلاب بودند، ولی ندانسته با ارتش و وجود آن مخالف می‌ورزیدند.
امیر سرتیپ محمد رضا رحیمی درباره شهادت شهید قرنی گفت: شهید قرنی اولین شهید از مسئولان کشور در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بود. این شهید بزرگوار بدون توجه به رتبه و مقام خود در راه مبارزه با طاغوت و رژیم ستمشاهی از پا ننشست و عاقبت به دست عوامل استکبار به شهادت رسید.

گفتنی است در این مراسم که با همکاری و هماهنگی قنبر راسخ دبیر فجر آفرینان نیروهای مسلح قبل از انقلاب اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی، رئیس سابق دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش  و جعی از دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش حضور داشتند که امیر سرتیپ بازنشسته محمدرضا رحیمی و حجت‌الاسلام صفایی خاطراتی از امیر سپهبد شهید محمد ولی قرنی نخستین رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران نقل کردند.
نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

 

برچسب‌ها