کد خبر 151661
۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

ضرورت ساماندهی اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران/بهره‌برداری از املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها برای خدمت رسانی به ایثارگران مجاز است

ضرورت ساماندهی اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران/بهره‌برداری از املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها برای خدمت رسانی به ایثارگران مجاز است

نشست دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاونین سازمان‌های تعاونی بنیاد با موضوع بررسی وضعیت املاک و دارایی‌هایی سرمایه‌ای شرکت‌های و مراکز تابعه بنیاد، روز سه‌شنبه 7 دی‌ماه 1400 در سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش «حیات طیبه»، دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با تاکید بر اینکه میزان املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران باید شفاف شود، گفت: مجموع دارایی‌های متعلق به خانواده شاهد و ایثارگر شامل اموال متعلق به بنیاد و اموال خانواده شهدا در قالب سهام در برخی شرکت‌ها می‌شود، اما آمار دقیقی از اموال وجود ندارد.

وی ادامه داد: گزارشاتی درباره با اینکه چه اتفاقی برای زمین‌ها و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران رخ‌داده موجود است اما بااین‌حال پرونده‌های باز بسیاری در این باره داریم.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: میزان گردش مالی مجموعه شرکت‌های اقتصادی شفاف نیست و باید به‌روشنی احصاء گردد. سازمان املاک بنیاد باید آمار دقیقی از دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کند.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: کلیه حاضران در این جلسه، در سمت‌هایی هستند که دارایی‌های بنیاد را در دست آنهاست و می‌توانند گزارشی از آمار املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کنند و اگر برنامه و طرحی هم دارند، عنوان کنند. ما با انواع و اقسام شرکت‌هایی مواجهیم که تمامی مدارک آنها در اختیار دست سازمان اموال و املاک نیست که ضرورت دارد هر چه زودتر شفاف‌سازی و تعیین تکلیف شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: هم اکنون 40 هزار میلیارد دارایی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران است. باید کاری کنیم که این دارایی زاینده باشد. ما وظیفه امانت‌داری و ارتقای املاک و اموال بنیاد را بر عهده داریم. باید به فکر آینده باشیم، هیچ دلیلی ندارد که در وضعیت کنونی زمینی یا املاکی را بفروشیم‌. باید از اموال بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت خدمت‌رسانی به ایثارگران استفاده بهینه و محافظت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف‌علی شکری نماینده ولی‌فقیه بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از این نشست ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این نشست گفت: این جلسه بسیار حائز اهمیت و استراتژیک است و باید تداوم داشته باشد تا وضعیت املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری با بیان اینکه اموال بنیاد باید سامان‌دهی پیدا کنند تصریح کرد: بهره‌برداری از املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در راستای استفاده خانواده شهدا و ایثارگران باشد.

حاضران در این نشست در ادامه به بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مشترک پرداختند و مواردی ازجمله ارائه میزان دارایی‌‌ها، اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهادات و راهکارها به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

لازم به ذکر است در این نشست، طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع، محسن فرج‌اللهی مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر، علی دستجردی مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر، ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، حجت‌الله امانی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار، رضا چلداوی رئیس دانشگاه شاهد، ایرج عربی مدیرعامل شرکت متد در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها