کد خبر 144379
۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

رییس بیمارستان ساسان:

بنیادشهیداطلاعات دقیقی از سلامت جانبازان در خصوص تمامی بیماری‌ها از جمله هپاتیت دارد

بنیادشهیداطلاعات دقیقی از سلامت جانبازان در خصوص تمامی بیماری‌ها از جمله هپاتیت دارد

حیات:۲۸ جولای مقارن با 6 مرداد روز جهانی هپاتیت است که هر ساله جهت توجه هرچه بیشتر مسئولان و دست اندرکان برنامه کنترل و مراقبت هپاتیت، برنامه های متنوعی در سطح کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حیات، علیرضا توکلی رییس بیمارستان ساسان در گردهمایی سرمایه گذاری حذف هپاتیت از زندگی، با اشاره به راه‌های انتقال انواع بیماری هپاتیت گفت: ایثارگران از خدمات بهداشتی و درمانی این بیمارستان استفاده می‌کنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به عنوان متولی وسهامدار درمان ایثارگران با انجام پایش سلامت، اطلاعات دقیقی از سلامت جانبازان در خصوص تمامی بیماری‌ها از جمله هپاتیت دارد.
توکلی با اشاره به شعار روز جهانی هپاتیت گفت: مسئولان وزارت بهداشت با پیگیری طرح حذف هپاتیت، معتقد هستند که هپاتیت C با دارو درمان شده و بیماری هپاتیت B نیز با برخی داروها قابل کنترل و در نهایت درمان می‌شود.
در ادامه این گردهمایی رشید رمضانی،  رییس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص بیماری های هپاتیتی گفت: بیماری هپاتیت التهاب کبد است که عوامل متعددی باعث ایجاد آن می شود. در این میان هپاتیت های ویروسی یکی از اصلی ترین چالش های سلامتی جهان هستندکه از شایع ترین آنها میتوان به هپاتیت های ویروسی B و C اشاره کرد.
وی ادامه داد: هپاتیت های B و C علت اصلی بیماری مزمن کبدی هستند که می توانند به سیروز ،سرطان کبد و مرگ منجر شوند. هپاتیت های ویروسی به خصوص هپاتیت های B و C برای دهه ها در سراسر جهان بعنوان قاتلی خاموش مطرح بودند.
رمضانی افزود:طبق آماری که در سال 2015 منتشر شده است، حدود325 میلیون نفر در جهان مبتلا به هپاتیت هستند که 80 درصد آن ها به آزمایش و درمان دسترسی ندارند.
وی اظهار کرد: برآورد می شود که حد فاصل سال های 2030-2015 تقریبا شاهد 20 میلیون مرگ به علت هپاتیت در جهان باشیم. لذا چشم انداز جهانی این است که انتقال هپاتیت های ویروسی در جهان متوقف شود و همه افرادی که به هپاتیت مبتلا هستند به منظور درمان بیماری به داروهای ایمن و موثر بر بیماری و امکان تهیه آن دسترسی داشته باشند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها